به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قطعی برخی از سرویس‌های این مجموعه در روزهای ابتدایی ماه جاری، به دلیل حملات سایبری بوده است. این کمپانی در ادامه به کاربران اطمینان‌خاطر داد که در طی این حملات، داده‌ها و اطلاعات شخصی کاربران در معرض خطر یا افشا شدن قرار نگرفته‌اند.

مایکروسافت با انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود نوشت: “با آغاز ماه ژوئن سال 2023، مایکروسافت شاهد ترافیک مشکوکی در برخی از سرویس‌های خود بود که به‌صورت موقت در دسترس بودن این خدمات را با اختلال مواجه کرده بود.”

به گفته این کمپانی، روند رسمی تحقیقات آغاز شده و مقامات درحال ردیابی منبع این حملات سایبری با نام موقتی Storm-1359 هستند. هنوز مشخص نشده که شخص خاطی و یا گروه مسئول این حملات سایبری به‌طور کامل شناسایی شده و تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند یا خیر.

مایکروسافت

حمله سایبری و قطع خدمات مایکروسافت

مایکروسافت اطلاعات بسیار کمی درباره نحوه این حملات و یا میزان اثرگذاری آنها منتشر کرده است؛ مثلاً تعداد دقیق کاربرانی که تحت‌تاثیر این حملات سایبری قرار گرفته‌اند اعلام نشده است.
البته یک گروه ناشناس به‌نام Anonymous Sudan با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود مسئولیت این حملات سایبری را به عهده گرفته بود. برخی از کارشناسان و محققان امنیتی معتقدند که این گروه اهل کشور روسیه هستند.

خدمات Microsoft 365، شامل برنامه‌های Teams و Outlook در تاریخ 5 ژوئن به مدت بیش از 2 ساعت از دسترس هزاران کاربر خارج شده بودند و صبح روز بعد نیز به‌طور مختصر این اتفاق تکرار شده بود. این چهارمین قطعی خدمات مایکروسافت در یکسال اخیر محسوب می‌شود.

منبع: reutersCNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array