به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق یک سند داخلی جدید که به تازگی فاش شده است، مایکروسافت به دنبال منابع محاسباتی هوش مصنوعی برای کوپایلت لینکدین (LinkedIn) است. این سند برنامه‌ریزی که به رویت Business Insider رسیده است، پلتفرم لینکدین را در فهرست سایر دستیارهای هوش مصنوعی کوپایلت ازجمله GitHub، Security و Azure قرار داده است.

هنوز مشخص نیست که اشاره به LinkedIn Copilot مشخصاً به چه معناست. مایکروسافت در حال حاضر یک دستیار نوشتاری مجهز به هوش مصنوعی و سایر ابزارهای هوش مصنوعی برای لینکدین ارائه کرده است. با این حال، یک منبع آشنا به موضوع گفته است، منابع محاسباتی هوش مصنوعی برنامه‌ریزی‌شده برای LinkedIn Copilot در این سند، طرح‌های بزرگ‌تری را نسبت به ابزارهای موجود شامل می‌شود.

مایکروسافت و لینکدین هیچکدام نسبت به اخبار منتشر شده اظهار نظر نکرده‌اند.

مایکروسافت لینکدین

همانطور که می‌دانید، کوپایلت، ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت است که بر اساس نسخه‌ای از مدل‌های GPT شرکت OpenAI ساخته شده است. مایکروسافت برای کمک به خودکار کردن وظایفی مانند خلاصه کردن موضوعات ایمیل یا جلسات و همچنین تحلیل تهدیدات امنیت سایبری، این ابزار را در محصولات خود گنجانده است.

هیاهوی استفاده از کوپایلت، کمپانی بزرگ مایکروسافت با سرمایه بازاری بالغ بر 3.2 تریلیون دلار را به با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام جهان تبدیل کرده است. گفتنی است که مایکروسافت در سال 2016 ، لینکدین را به قیمت 26 میلیارد دلار خریداری کرد. این شرکت تابعه در حال حاضر، از چند ویژگی هوش مصنوعی برای بازنویسی پست‌ها و کمک به فروش و استخدام برخوردار است، اما به نظر نمی رسد که این پلتفرم هیچ ابزاری را تحت عنوان کوپایلت (Copilot) به صورت عمومی منتشر کرده باشد.

لینکدین گنجینه عظیمی از داده‌ها را در اختیار دارد که مایکروسافت می‌تواند از آن برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی و ساخت ابزارهای خاصی استفاده کند که به طور مشخص برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای طراحی شده‌اند. ایلان ماسک برای تمام داده‌های شرکت رسانه‌های اجتماعی ایکس (X) خود از این رویکرد استفاده می‌کند و متا نیز برای بهبود تعامل و تبلیغات در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی خود به هوش مصنوعی روی آورده است.

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array