به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد کمپانی مایکروسافت قصد دارد سیستم‌عامل ویندوز را به‌طور کامل به فضای ابری منتقل کند.

این کمپانی مدتی است به‌مرور درحال انتقال سیستم‌عامل ویندوز 365 (توسعه یافته برای کاربران تجاری) به فضای ابری است و حالا قصد دارد همین عملیات را برای مشتریان عادی خود نیز انجام دهد.

در یک فایل درون‌سازمانی مربوط به ژوئن سال 2022، شواهدی مبنی بر تصمیم مایکروسافت برای ایجاد محیطی امن و کاربردی در فضای ابری برای عملکرد بی‌نقص سیستم‌عامل ویندوز وجود دارد.‌

مایکروسافت

برنامه‌های آینده مایکروسافت برای ویندوز

این فایل (شامل چندین اسلاید و توضیحات طولانی) اخیراً به‌عنوان یک مدرک قابل استناد در پرونده دادگاهی کمپانی مایکروسافت در برابر کمیسیون فدرال تجارت (FTC) به قاضی ارائه شده است. این فایل نمایانگر استراتژی کلی مایکروسافت و جایگاه آن در سراسر محصولات و خدمات این کمپانی است. “انتقال کامل ویندوز 11 به فضای ابری” به‌عنوان هدف “بلندمدت و نهایی” این غول حوزه تکنولوژی در این فایل قید شده است.

سیستم‌عامل ویندوز 365، امکان دسترسی آنلاین و آنی به خدمات ویندوز را فراهم می‌سازد. درحال حاضر دسترسی به خدمات این سرویس فقط برای مشتریان تجاری امکان‌پذیر است، اما مایکروسافت مدتی است که مشغول یکپارچه‌سازی این سیستم با ویندوز 11 است.

در یکی از آپدیت‌های آینده این سرویس، گزینه‌ای به‌نام Windows 365 Boot (ویندوز 365 بوت) به کاربران ارائه خواهد شد. کاربران می‌توانند از طریق این قابلیت و در هر دستگاهی که مجهز به ویندوز 11 است، به‌جای ورود به نسخه محلی سیستم‌عامل ویندوز، به نسخه ابری آن لاگین کنند.

مایکروسافت
نمایی از فایل ارائه شده شامل برنامه‌های پیش‌روی کمپانی مایکروسافت

ایده اولیه انتقال کامل سیستم‌عامل ویندوز به فضای ابری برای دسترسی کاربران عادی، همگام با نیاز مبرم مایکروسافت به سرمایه‌گذاری در حوزه تراشه‌های اختصاصی مطرح شده است. روزنامه بلومبرگ در سال 2020 گزارش داده بود که این کمپانی قصد تولید پردازنده اختصاصی خودش را برای سرورها و حتی شاید دستگاه‌های Surface دارد.

همچنین این کمپانی اخیراً از دستیار هوش مصنوعی اختصاصی خود به‌نام Windows Copilot رونمایی کرده بود. این دستیار یکی از مهمترین ویژگی‌های ویندوز 11 است و دارای قابلیت‌های بسیاری از جمله خلاصه‌نویسی، بازنویسی و حتی توضیح دادن مطالب به کاربران است.
به گفته مایکروسافت این دستیار هوش مصنوعی هنوز در مراحل آزمایشی است، اما به کاربران این وعده داده شده که قبل از ارائه نهایی Copilot همزمان با انتشار ویندوز 11، این دستیار در ماه ژوئن به‌صورت محدود عرضه خواهد شد.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array