به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مایکروسافت اعلام کرده که یادآوری کرده است که کمتر از 30 روز دیگر به طور کامل، پشتیبانی از ویندوز 10 نسخه 21H2 را خاتمه می‌دهد. طبق این اطلاعیه، نسخه‌های Windows 10 21H2 Enterprise، Education و IoT Enterprise در تاریخ 11 ژوئن 2024 (22 خرداد)، آخرین آپدیت امنیتی خود را دریافت خواهند کرد. پس از آن، 22H2 تنها نسخه پشتیبانی شده ویندوز 10 برای کاربران عادی و تجاری خواهد بود.

لازم به یادآوری است که نسخه‌های consumer ویندوز 10 ورژن 21H2 ژوئن 2023 پس از 8 سال پشتیبانی فعال و 9 سال پشتبانی از SKUهای سازمانی به پایان عمر خود رسیدند.

ویندوز 10 مایکروسافت

پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز به چه معناست

با پایان یافتن زمان پشتیبانی مایکروسافت، این نسخه ویندوز به‌روزرسانی‌های امنیتی و رفع باگ‌های احتمالی را دریافت نخواهد کرد. بنابراین، مشتریان و کسب‌وکارها باید در کمترین زمان ممکن برای ارتقای سیستم‌های خود برنامه‌ریزی کنند تا در برابر آسیب‌پذیری‌های امنیتی بالقوه از خود محافظت کنند. سیستم‌های مدیریت نشده به طور خودکار به نسخه 22H2 به روزرسانی می‌شوند:

«برای کمک به محافظت و تداوم بهره‌وری شما، با نزدیک شدن به زمان اتمام پشتیبانی، Windows Update به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌های feature update را برای آن دسته از نسخه‌های تجاری Windows 10 که توسط بخش‌های فناوری اطلاعات مدیریت نمی‌شوند، آغاز می‌کند. با انتقال به نسخه 22H2 ویندوز 10، دستگاه شما پشتیبانی می‌شود و به‌روزرسانی‌های ماهانه‌ای که برای امنیت و سلامت اکوسیستم حیاتی هستند را دریافت می‌کند.»

مایکروسافت از این فرصت استفاده کرد تا به کاربران یادآوری کند نسخه جدید ویندوز 11 را روانه بازار کرده و دستگاه‌های واجد شرایط می‌توانند از آخرین سیستم‌عامل منتشر شده این شرکت استفاده کنند:

«مثل همیشه، توصیه می‌کنیم دستگاه‌های واجد شرایط را به ویندوز 11 ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به صفحات Windows 10 Enterprise and Education و Windows 10 IoT Enterprise مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات در مورد جدول زمانی نیز به بخش Windows 10 release information, Windows 11 release information, Lifecycle FAQ – Windows و  Microsoft Lifecycle Policy search tool مایکروسافت مراجعه کنید.»

شایان ذکر است که پایان پشتیبانی از ویندوز 10 نسخه 21H2 بر انتشار LTSC 2021 تأثیری نخواهد گذاشت. نسخه‌های Lont-Term Servicing Channel همان‌طور که از نامشان پیداست، چرخه عمر بسیار طولانی‌تری دارند و مایکروسافت قصد دارد تا تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۷  (22 دی 1405) به پشتیبانی از Windows 10 Enterprise و IoT Enterprise LTSC 2021 ادامه دهد.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array