به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت موفق شد رسماً عنوان “ارزشمندترین شرکت تاریخ” را به خود اختصاص داده و رکوردی جدید را به‌نام خود ثبت کند.
این کمپانی بزرگ که به‌تازگی توانسته بود رقیب جدی خود، اپل را پشت‌سر بگذارد؛ هم‌اکنون ارزش بازاری بیش از 3.124 تریلیون دلار دارد و همین دستاورد بزرگ تاج پادشاهی را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است.

مایکروسافت

مایکروسافت، فرمانروای مطلق حوزه تکنولوژی

همین یک ماه پیش بود که رقابت به‌شدت میان این دو غول تکنولوژی و رقیب قدیمی بالا گرفته بود. دو هفته پیش و در ژانویه 2024، مایکروسافت توانست برای بازه زمانی کوتاهی از اپل پیشی بگیرد و بالاترین ارزش بازار را به‌نام خود ثبت کند. اما اپل موفق شد در مدت‌ زمانی کوتاه، جایگاه خود را باز پس بگیرد و مجدداً در رتبه اول جا خوش کند.
با این وجود، نوسانات این دوره هنوز ادامه دارند و حالا شرکت ارائه‌دهنده ویندوز با کسب بیشترین ارزش ثبت‌شده در بازار، با اقتدار در صدر می‌درخشد.

افزایش ارزش بازار مایکروسافت ربط مستقیمی به عملکرد این کمپانی در بازار بورس و سهام دارد. در روز جمعه هفته گذشته، هر سهم از سهام مایکروسافت با رشد 1.56% و با قیمت 420 دلار و 55 سنت عرضه شده بود و همین منجر به افزایش اعتماد و اطمینان در روحیه سرمایه‌گذاران شده بود.

رکورد قبلی این حوزه بی‌شک متعلق به کمپانی اپل بوده است. کوپرتینویی‌ها موفق شده بودند در جولای 2023 (تیر-مرداد 1402) به ارزش بازار 3.09 تریلیون دلار دست یابند. با این وجود، درحالی‌که سیر صعود و پیشرفت مایکروسافت در این بازه زمانی به‌شدت چشمگیر و قابل توجه بوده است؛ ارزش بازار اپل کمی افت داشته و حالا با ارزش 2.916 تریلیون دلار در مقام دوم این لیست قرار دارد.

با اینکه مایکروسافت و اپل سالهاست که برای تصاحب عنوان “ارزشمندترین کمپانی” با یکدیگر در حال مبارزه هستند و دائماً در رتبه اول و دوم این لیست حضور دارند؛ نمی‌توان از تلاش دیگر کمپانی‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی نیز غافل شد. شرکت Alphabet (کمپانی مادر گوگل)، آمازون، انویدیا، متا و TSMC همگی حضوری پویا و به‌یادماندنی در لیست 10 تایی “ارزشمندترین شرکت‌های جهان” دارند.

بازپس گرفتن مقام اول و ثبت رکورد جدیدی توسط مایکروسافت، تنها بخشی از سیر پیشرفت و توسعه این کمپانی بزرگ در حوزه تکنولوژی می‌باشد. این شرکت به‌صورت مداوم از محصولات جدید و پروژه‌های بدیع خود، خصوصاً در حوزه هوش مصنوعی رونمایی می‌کند. براساس گزارشی جدید، ساتیا نادلا، مدیرعامل فعلی این کمپانی موفق شده در طی یک دهه‌ای که مسئولیت مدیریت این شرکت را برعهده داشته، ارزش آن را 10 برابر کند!

بر اساس جدیدترین اخبار، در سال 2024 خبری از ویندوز 12 نیست و آپدیت بنیادین ویندوز 11 که پاییز سال آینده منتشر می‌شود؛ یکی دیگر از دستاوردهای موردانتظار مایکروسافت می‌باشد.

منبع: ISP TODAY

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array