به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت هوش تجاری و هولدر بزرگ بیت کوین (BTC) یعنی مایکرواستراتژی (MicroStrategy) با اعلام خرید دوباره مقدار زیادی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، یک سیگنال صعودی قدرتمند برای بازار کریپتو ارسال کرد. مایکل سیلور، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی مایکرواستراتژی، روز 25 سپتامبر (3 مهر) در شبکه اجتماعی ایکس (X) خرید 5445 واحد بیت کوین (BTC) توسط این شرکت را تایید کرد. این کوین‌ها با مجموع ارزش 147.3 میلیون دلار، به صورت نقدی و با میانگین قیمت 27053 دلار برای هر بیت کوین خریداری شده‌اند.

بر اساس فرم 8-K ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، مایکرواستراتژی و شرکت‌های تابعه آن این میزان دارایی را در بازه زمانی بین اول آگوست و 24 سپتامبر جمع‌آوری کرده‌اند.

تا روز 24 سپتامبر، مایکرواستراتژی و شرکت‌های تابعه آن، در مجموع حدود 158,245 BTC در اختیار داشتند که میانگین قیمت خرید آنها با احتساب کارمزدها و هزینه‌های جانبی حدود 29582 دلار است. در حال حاضر، مجموع کل دارایی‌های بیت کوین این شرکت به چیزی در حدود 4.68 میلیارد دلار می‌رسد.

نمودار بیت کوین بعد از خرید مایکرواستراتژی

این خرید تازه در حالی صورت می‌گیرد که بیت‌کوین طی چند هفته گذشته با قیمتی در حدود 26000 دلار معامله شده است. پس از اینکه روز 29 آگوست بیت کوین برای مدت کوتاهی به مرز 28000 دلار رسید، روندی نزولی در پیش گرفت. بر اساس داده‌های وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با قیمت 26081 دلار دست به دست می‌شود که 1.9 درصد افت در 24 ساعت گذشته را نشان می‌دهد. این ارز دیجیتال طی هفت روز گذشته نیز حدود 4 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اقدام تازه مایکرواستراتژی موضع صعودی این شرکت در مورد بیت کوین را مجدداً تأیید کرده است. این شرکت ماه ژوئن امسال هم 12333 BTC را به قیمت 347 میلیون دلار با میانگین قیمت 29668 دلار خریداری کرده بود. این شرکت در سه ماهه اول سال 2023، اولین دوره سه ماهه سودآور خود از سال 2020 را گزارش کرد. این شرکت توانست سودآوری خود را در سه ماهه بعدی نیز حفظ کند و در اوایل آگوست به درآمد خالص 22.2 میلیون دلاری برسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array