به گزارش ایران دکونومی، «همراه اول» و «هاب بهشتی» روی استارتاپ فضایی تیزنگر سرمایه‌گذاری کرده و رسماً وارد حوزه فضایی شدند. «یاسر عشورزاده»، مدیرعامل تیزنگر درباره این جذب سرمایه گفته است «شروع این داستان به جشنواره ایده تا محصول برمی‌گردد که توسط همراه اول برگزار شد. در آنجا بود که ما با بخش تحقیق و توسعه همراه اول آشنایی اولیه پیدا کردیم و ایده و محصولمان را ارائه دادیم. ما در این جشنواره رتبه اول را در بخش اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بدست آوردیم. این باعث شد تا تیم ما بتواند وارد مذاکره با همراه اول برای جذب سرمایه شود.»

او با اشاره به اینکه تیم‌های برتر در این جشنواره به سرمایه‌گذاران داخلی و خود مجموعه همراه اول معرفی شدند، ادامه داد: «ما هم با توجه به نوع سرمایه‌گذاری که هاب بهشتی در حوزه هوش مصنوعی انجام می‌داد، به این مجموعه متصل شدیم. مذاکرات‌ اولیه‌مان حدود هفت ماه طول کشید و پس از انجام ارزیابی‌های اولیه (در بخش‌های فنی، مارکتینگ و…) و البته دوره‌های منتورینگی که توسط این مجموعه برگزار شد، توانستیم سرمایه مورد نیازمان را جذب کنیم.»

مدیرعامل تیزنگر

به گفته مدیرعامل تیزنگر، این مجموعه قرار است بخشی از این سرمایه را برای توسعه و به‌روزرسانی محصولات خود به‌خصوص اپلیکیشن موبایل در نظر بگیرد. او درباره سایر برنامه‌های تیزنگر گفت: «بخش دوم را در حوزه دیجیتال‌مارکتینگ و نفوذ در بازار جهانی صرف می‌کنیم. بخش بعدی سرمایه صرف تجاری‌سازی محصول در حوزه بین‌الملل می‌شود که می‌خواهیم به یخش خدمات فناوری فضایی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و حاشیه خلیج فارس ورود کنیم.»

به گفته عشورزاده هدف اصلی‌ و اولیه این مجموعه کشور ترکیه است که قصد دارد در حوزه کشاورزی هوشمند فعالیت کند. در زمینه آتش‌سوزی و پیش‌بینی سیلاب هم کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار علاقمند هستند. ضمن اینکه محصول دوزبانه است و خدمات را بدون مرز ارائه می‌دهد. تصاویر ماهواره‌ای و داده‌ها نیز مربوط به کل دنیا است. به همین دلیل تیزنگر قادر است به تمام دنیا خدمات ارائه دهد.

او مسیر بعدی این مجموعه را به عنوان گام آخر تیزنگر دانست و توضیح داد: «این اقدام مربوط به سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و تولید ماهواره است که بتوانیم ماهواره بومی و اختصاصی خودمان را داشته باشیم. تعرفه‌های اولیه‌اش را با گروه ساخت ماهواره حساب کردیم که امیدواریم بتوانیم این ایده را به سرانجام برسانیم.»

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array