به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده در صدد است قانونی را با هدف جلوگیری از انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) وضع نماید. طبق اعلامیه‌ای که پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry) رئیس این کمیته منتشر کرد، کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان روز 20 سپتامبر (29 شهریور) درباره دو لایحه در مورد دلار دیجیتال به شور خواهد نشست و قانون‌گذاران درباره جزئیات این لوایح به بحث و بررسی خواهند پرداخت. برگزاری این جلسه، پیش از انتقال یک لایحه به صحن علنی مجلس، گامی حیاتی به شمار می‌رود.

یکی از این لایحه‌ها قانون پیشگیری از آزمایش دلار دیجیتال موسوم به H.R. 3712 است که فدرال رزرو را از شروع برنامه‌های آزمایشی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بدون دریافت تاییدیه کنگره منع می‌کند. این قانون توسط الکس مونی (Alex Mooney) یکی از نمایندگان مجلس، در ماه می ارائه شد.

فدرال رزرو اخیراً ضمن تکذیب خبر هرگونه تصمیم در مورد صدور CBDC ادعا کرده است که “فقط در صورت وجود یک قانون مدون، روند صدور CBDC را ادامه می‌دهد.” با این حال، فدرال رزرو سانفرانسیسکو طی چند ماه گذشته در پی یافتن اشخاص متخصص برای مشاغل فنی مربوط به پروژه CBDC خود بوده است که نشان می‌دهد دلار دیجیتال برای این بانک همچنان یک گزینه روی میز است.

دلار دیجیتال

لایحه دوم، اصلاحیه قانون فدرال رزرو است که ضمن ممنوعیت استفاده از CBDCها برای سیاست‌های پولی و اهداف مشابه دیگر، بانک‌های فدرال رزرو را از ارائه مستقیم محصولات یا خدمات خاص به یک فرد یا نهاد خاص منع می‌کند. در این لایحه آمده است:

«فدرال رزرو نباید ارز دیجیتال بانک مرکزی یا هر دارایی دیجیتالی مشابهی را تحت هر عنوان یا برچسب دیگری، به طور غیرمستقیم و از طریق یک مؤسسه مالی یا واسطه دیگر به یک فرد یا نهاد خاص ارائه دهد».

چشم‌انداز دلار دیجیتال جنجال‌های زیادی را در ایالات متحده به راه انداخته است. رابرت اف کندی جونیور و ران دیسانتیس (Ron DeSantis)، دو نامزد ریاست جمهوری، با استناد به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی مالی، علیه ایجاد یک CBDC در کشور صحبت کرده‌اند. از طرفی، حامیان CBDCها ادعا می‌کنند که عرضه این محصول به ایالات متحده کمک می‌کند تا ارتباط جهانی دلار را حفظ و پذیرش ارزهای دیجیتال را در این کشور تقویت کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array