به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه دادگاه عالی ایالات متحده تصمیم گرفت تایید درخواست فراهم کردن دسترسی کاربران به سیستم‌های پرداخت خارج از اکوسیستم اپل را به تعویق بیندازد، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های رمزارزی که امیدوار بودند از سخت‌گیری‌های قوانین اپ استور اپل کاسته شود، باید مدت بیشتری منتظر بمانند.

تصمیمی که قاضی النا کاگان (Elena Kagan) بدون هیچ توضیحی، روز نهم آگوست (18 مرداد) گرفت اجازه نداد که حکم دادگاه تجدیدنظر فدرال آنگونه که اپیک گیمز (Epic Games) خواسته بود فوراً اعمال شود.

در ماه آوریل، دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده آمریکا، حکم داد که اپل قوانین رقابت در کالیفرنیا را نقض کرده و به برنامه‌ها اجازه نمی‌دهد کاربران را به گزینه‌های پرداخت غیر مرتبط با این شرکت هدایت کنند. این حکم به این معنی بود که توسعه‌دهندگانی مانند اپیک گیمز (Epic Games) می‌توانند کاربران را به سمت روش‌های پرداخت جایگزین هدایت کرده و گزینه‌ای برای دور زدن مالیات 30 درصدی اپل بر پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را در اختیار آنها قرار دهند.

اپل

مالیات 30 درصدی اپل مانعی مضاعف بر سر راه شرکت‌های رمزارزی ایجاد کرده است که می‌خواهند به کاربران iOS اجازه دهند توکن‌های غیرمثلی را درون برنامه‌ها خریداری کنند.

در حال حاضر، هیچ وسیله‌ای برای خرید NFT در برنامه‌های فهرست شده در اپ استور اپل وجود ندارد، به جز از طریق سیستم پرداخت درون برنامه‌ای آن، که برای این کار پورسانت 30 درصدی دریافت کرده و فقط امکان خرید با استفاده از ارزهای فیات را فراهم می‌کند.

دستورالعمل‌های اپل به برنامه‌ها اجازه نمی‌دهد برای باز کردن قفل عملکردهای مختلف برنامه یا خریدهای درون‌برنامه‌ای از ارزهای رمزپایه استفاده کنند. این امر باعث شده است که اکثر برنامه‌های رمزارزی فقط عملکردهای محدودی مثل امکان مشاهده موجودی و دارایی‌ها را ارائه دهند. البته اپلیکیشن پلتفرم‌های معاملاتی و صرافی‌ها تحت تاثیر این سیاست قرار نگرفته‌اند.

رد درخواست اپیک توسط قاضی کاگان به این معنی است که اپل حداقل چند ماه دیگر بعد از این حکم مهلت پیدا خواهد کرد، چون به دنبال آن است که دادگاه عالی نسبت به این تصمیم تجدید نظر کند. با این حال، در صورتی که دادگاه عالی درخواست اپل را رد کند، حکم حوزه نهم اجرایی خواهد شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array