به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در حالی که غول‌های فناوری در سراسر جهان روی تحقق ایده داشتن یک هوش مصنوعی مولد (AI) برای کمک به انسان‌ها در زندگی روزمره خود کار می‌کنند، خطر سرکش شدن این فناوری نوپا قریب‌الوقوع است. با در نظر گرفتن این احتمال، رئیس تسلا و توییتر، ایلان ماسک، پتانسیل هوش مصنوعی برای نابودی تمدن را به مردم یادآوری کرد.

در 15 مارس (24 اسفند 1401)، طرح ماسک برای ایجاد یک استارت‌آپ جدید هوش مصنوعی پس از گزارش‌ها توسط این کارآفرین در حال جمع‌آوری تیمی از محققان و مهندسان هوش مصنوعی بود. با این حال، ماسک همچنان پتانسیل مخرب هوش مصنوعی درست مانند هر فناوری دیگری، اگر به دست افراد نادرستی برود یا با نیت بد توسعه یابد را برجسته می‌کند.

ماسک

هر کسی که فکر می‌کند که خطر آن صفر درصد می‌باشد، احمق است.
— ایلان ماسک (@elonmusk) 15 آوریل 2023 (26 فروردین 1402)

به گفته ماسک، هوش مصنوعی می‌تواند خطرناک باشد. او در مصاحبه‌ای با FOX گفت که هوش مصنوعی می‌تواند خطرناک‌تر از طراحی نادرست هواپیما یا تعمیر و نگهداری آن باشد. وی ضمن اذعان به احتمال کم، اظهار داشت:
«هرچقدر هم که این احتمال را کوچک در نظر بگیریم، اما پتانسیل تخریب تمدن را دارد».

در 13 آوریل (24 فروردین 1402)، آمازون به آخرین غول فناوری تبدیل شد که به مسابقه ایجاد خدمات هوش مصنوعی پیوست. بدراک آمازون (Amazon Bedrock) به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه‌های هوش مصنوعی مولد بسازند و مقیاس کنند.

طبق یک پست وبلاگی که این سرویس را اعلام می‌کند، بدراک به کاربران این امکان را می‌دهد که “مدل‌های پایه را به صورت خصوصی با داده‌های خود سفارشی و به راحتی آنها را در برنامه‌های خود ادغام و مستقر کنند.”

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array