به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت استخراج بیت کوین ماراتن دیجیتال (Marathon Digital) رکود اخیر بیت کوین استخراج شده در ماه ژوئن (خرداد) را با شرایط آب و هوایی در تگزاس و کاهش کارمزد تراکنش‌ها مرتبط دانسته است.

بر اساس بیانیه 5 جولای (14 تیر)، ماراتن دیجیتال در ژوئن 21 درصد کاهش برای کل بیت کوین استخراج شده در مقایسه با ماه می (اردیبهشت) تجربه کرد.

دلیل اصلی کاهش تولید، که شاهد تولید 979 بیت کوین در طول ماه بود، تاثیر شرایط آب و هوایی در تگزاس بود، جایی که عملیات اصلی ماراتن در آن واقع شده است.

کاهش تولید نسبت به ماه گذشته به دلیل کاهش آب و هوا در تگزاس و کاهش قابل توجه کارمزد معاملات بود.

آغاز ماه ژوئن نشان دهنده گذار از بهار به تابستان در تگزاس است.

بر اساس داده‌های سرویس ملی هواشناسی در دالاس، تگزاس، میانگین دمای هوا بین ماه‌های می تا ژوئن تقریباً 8.4 درجه فارنهایت افزایش یافته است. می 75.6 درجه بود، در حالی که ژوئن میانگین 84 درجه بود.

در 6 فوریه (17 بهمن 1401)، کوین تلگراف گزارش داد که شرکت استخراج کریپتو ریوت پلتفرمز (Riot Platforms) به دلیل آب و هوای شدید زمستانی در این ایالت، 17040 ریگ را در عملیات خود در تگزاس آفلاین کرده است.

این بیانیه اضافه کرد که کارمزد تراکنش‌های ماراتن دیجیتال به تقریباً 5.1 درصد از کل بیت‌کوین کسب‌شده در ژوئن کاهش یافته است، در حالی که در ماه می 11.8 درصد به دست آمده است.

دیجیتال

این شرکت به ظهور بیت کوین اوردینالز به طور قابل توجهی کارمزد تراکنش‌ها را در ماه می افزایش داد و افزود که در حالی که ازدحام شبکه در ماه ژوئن کاهش یافت، این شرکت همچنان چشم‌انداز مثبتی برای آینده اقتصاد استخراج دارد.

این اولین بار نیست که آب و هوای تگزاس تأثیر عمده‌ای بر استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال دارد.

در جولای 2022 (تیر 1401)، پیتر وال (Peter Wall)، مدیر عامل شرکت استخراج رمزارز آرگو بلاکچین (Argo Blockchain)، که یک مرکز داده در غرب تگزاس را اداره می‌کند، به کوین تلگراف گفت که شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس یک هشدار حفاظتی ارسال کرده تا آرگو به همراه بسیاری از اپراتورهای استخراج دیگر در منطقه، فعالیت‌های خود را به طور موقت تعطیل کنند.

در اخبار جدیدتر، گزارش 5 جولای (14 تیر) توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال کوین متریکس (Coin Metrics) نشان داد که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در سه ماهه دوم سال 2023، 184 میلیون دلار از کارمزد تراکنش‌ها به دست آوردند، که بیشتر از درآمد آنها در کل سال 2022 است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array