به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نیویورک‌ تایمز در گزارشی جنجالی مدعی شده است که سال پیش یک هکر با نفوذ به سیستم‌های داخلی OpenAI ، اطلاعات مربوط به فناوری‌های هوش مصنوعی این شرکت را به سرقت برده است ولی OpenAI ترجیح داده است این خبر را کتمان کند. حتی گفته می‌شود کارمندان این شرکت نیز از ماجرای سرقت اطلاعات بی‌خبر بوده‌اند.

ظاهراً این هکر از طریق انجمن آنلاین کارکنان OpenAI موفق به سرقت اطلاعات شده است. کارمندان این شرکت در این انجمن در مورد آخرین فناوری‌های استارتاپ بحث و گفتگو می‌کنند. نیویورک تایمز اطمینان داده است که هکر به سیستم‌های شرکت و اطلاعات مربوط به مدل‌های هوش مصنوعی GPT دسترسی نداشته است.

سرقت اطلاعات  OpenAI

دو منبع آگاهی که نیویورک گزارش خود را به نقل از آنها نوشته است، می‌گویند نگرانی کارکنان OpenAI از این بابت است که کشورهایی مثل چین بتوانند با سرقت اطلاعات داخلی، دانش فناوری هوش مصنوعی این شرکت را به سرقت برده و حتی امنیت ملی ایالات متحده را تهدید کنند. برخی از کارمندان نیز به نگرانی‌هایی پیرامون اهمیت مسئله امنیت در OpenAI اشاره کرده‌اند. حتی یکی از مدیران سابق OpenAI در یادداشتی به هیئت مدیره این شرکت درباره اقدامات ناکافی آن برای جلوگیری از سرقت اسرار داخلی هشدار داده است.

در همین حال، علیرغم مطرح شدن این نگرانی‌ها، برخی از متخصصان در زمینه هوش مصنوعی معتقدند سرقت طرح‌ها و ایده‌های جدید هوش مصنوعی نمی‌تواند تهدید بزرگی برای امنیت ملی باشد. ولی این موضوع باعث نمی‌شود اهمیت تدابیر امنیتی در شرکت‌های فعال در این حوزه نادیده گرفته شود.

لازم به ذکر است که روز گذشته گزارشی درباره مشکل امنیتی نسخه مک برنامه ChatGPT منتشر شد که می‌گفت تمام مکالمات کاربران در این برنامه در یک مکان محافظت‌ نشده ذخیره می‌شوند. OpenAI سعی کرده است با ارائه یک نسخه به‌روزرسانی، این مشکل را حل کند.

منبع: nytimes

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array