به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از جنجالی بزرگی که پیش‌بینی عجیب شرکت خدمات مالی ارزهای دیجیتال ماتریکس پورت (Matrixport) مبنی بر رد کلیه درخواست‌های ETF اسپات بیت کوین در ماه ژانویه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در بازار به پا کرد، ریزش چند درصدی قیمت بیت کوین تا مرز 40750 دلار باعث شد بیش از 491 میلیون دلار پوزیشن در پلتفرم‌های معاملاتی لیکوئید شود.

محققان ماتریکس پورت روز گذشته مدعی شدند:

«رهبری فعلی کمیسیونرهای پنج نفره که باید درباره تایید ETF در کمیسیون رای دهند، اکنون تحت سلطه دموکرات‌ها است. از طرفی، گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، از وجود بازار کریپتو در ایالات متحده استقبال نمی‌کند و حتی ممکن است توقع اینکه او به تایید ETFهای اسپات بیت کوین رای مثبت دهد، بسیار دور از انتظار باشد.»

واکنش مدیرعامل ماتریکس پورت به اظهارات تحلیلگران این شرکت

در پی این رویداد و انگشت اتهامی که به جرم دستکاری در بازار به سمت این شرکت اشاره شد، جیهان وو (Jihan Wu)، موسس شرکت ماینینگ بیت‌دیر (Bitdeer ) و ماتریکس پورت (Matrixport)، گفت که انتشار گسترده این گزارش توسط این شرکت برنامه‌ریزی نشده و خارج از کنترل ما بوده است!

ماتریکس پورت

وو در پاسخ به نوسانات ایجاد شده در بازار اظهار داشت که تحلیلگران ماتریکس پورت به طور مستقل عمل می‌کنند و نظرات آنها بدون هیچ گونه تأثیر یا دخالت مستقیم مدیریت شرکت منتشر می‌شود. وی ادعای تاثیر گزارش ماتریکس پورت بر قیمت بیت کوین را به کلی رد کرد و در عوض این حرکات قیمت را به «هزینه‌های تامین مالی بالا» در بازارهای دائمی بیت کوین و پولبک اخیر سهام‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال نسبت داد.

وو گفت: «با نگاهی به تاریخچه بیت کوین و چشم‌اندازهای آینده آن درمی‌یابیم که نوسانات فعلی و عدم قطعیت درباره تایید احتمالی ETF بیت کوین در ژانویه 2024 در نهایت اهمیت چندانی ندارند. چراکه به نظر من، تایید حداقل یکی از ETFهای اسپات بیت کوین توسط SEC و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در بازار این دارایی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

«تحلیلگران ماتریکس پورت به طور مستقل عمل کرده و نظرات خود را بدون هیچ گونه تأثیر یا دخالت مدیریت بیان می‌کنند. آنها به دلیل مهارت‌های تحلیلی عالی خود در مقایسه با سایر تیم‌های مدیریتی، به کار گرفته می‌شوند. من فقط نگاهی کوتاه به عنوان گزارش انداختم.»

— (JihanWu@) ؛ 3 ژانویه 2024

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array