به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) ادعا کرده که این پلتفرم با رسیدن به “نقطه تعادل” (برابر شدن میزان درآمدها و هزینه‌ها) فاصله چندانی ندارد.

یاکارینو در اولین حضور رسانه‌ای خود پس از پذیرفتن این سمت شغلی گفت: “من به مدت 8 هفته است که در این کمپانی مشغول به‌کار هستم. نرخ هزینه‌های عملیاتی X به نقطه تعادل بسیار نزدیک است.”

با توجه به دردسرهایی که پس از تصاحب توییتر سابق توسط ایلان ماسک برای این کمپانی به‌وجود آمده است؛ اظهارات جدید یاکارینو مایه تعجب هستند. از زمان روی کار آمدن ایلان ماسک در اکتبر سال گذشته به‌عنوان مالک، مدیرعامل و سپس مدیر بخش تکنولوژی، کمپانی X با چالش‌های مالی بسیاری روبه‌رو شده است.

یاکارینو

وضعیت مالی X، رو به بهبود یا رو به وخامت؟

به گفته خود ماسک، میزان کسب درآمد X از بخش تبلیغات به بیش از نصف کاهش یافته و بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی و برندها به همین دلیل فعالیت خود را در این پلتفرم موقتاً متوقف کرده‌اند.
ماسک و تیم مدیریتی X برای جبران این کاهش درآمدها، در طی چند ماه گذشته دست به اقدامات عجیبی زده‌اند. از میان این اقدام‌ها می‌توان به محدودیت دسترسی کاربران عادی و افزایش امکانات کاربران اشتراکی X بلو (توییتر بلو) برای ترغیب افراد بیشتری برای خریداری این اشتراک پولی اشاره کرد.

اما اگر حرف‌های مدیرعامل جدید این شبکه اجتماعی مورد اعتماد باشد؛ به‌نظر می‌رسد وضعیت مالی در X رو به بهبود است. به‌هرحال، تعداد کل کاربران این کمپانی در طی تعدیل نیروهای گسترده و متعدد از 8000 نفر به تنها 1500 نفر کاهش یافته است. باید درنظر داشت که تمام افرادی که در طی این مدت شغل خود را از دست داده‌اند؛ هنوز حقوق و مزایای سه‌ماهه خود را دریافت نکرده‌‎اند!
البته این تنها مشکل مالی کمپانی X نیست. براساس گزارشات متعدد، بسیاری از دفاتر این کمپانی در کشورهای مختلف به دلیل عدم پرداخت اجاره در شرف تخلیه شدن هستند.

یاکارینو در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که بخش‌های رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) و مجوز داده پلتفرم X در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و بخش اشتراکی (X بلو) نیز در حال رشد است.
لیندا یاکارینو همچنین گفت بخشی از دلیل ورودش به این کمپانی، بهره بردن از تجربه و تخصص او در امر تبلیغات برای بهبود شرایط مالی در X بوده است.
او در این رابطه گفت که به‌صورت روزانه با برندهای مختلفی جلسات متعددی دارد که نتایج این جلسات به نفع بخش تبلیغات کمپانی X خواهد بود.

اظهارات عجیب یاکارینو درباره پلتفرم X

تا این لحظه، نحوه مدیریت یاکارینو نسبت به ماسک قابل‌اطمینان‌تر بوده و جنجال بسیار کمتری در نتیجه تصمیمات او به‌وجود آمده است. با این حال، بعضی از اظهارات او درباره شبکه اجتماعی X اصلاً با عقل جور درنمی‌آیند. برای مثال، در مصاحبه با شبکه CNBC یاکارینو گفته بود: “به قطع یقین می‌توانم بگویم 99.9% از محتواهای منتشر شده در X، سالم و فارغ از هرگونه مشکل اخلاقی یا اجتماعی هستند!”

او در پاسخ به مجری این برنامه که انتشار محتواهای نامناسب جنسی یا انسانی را “سالم” به‌حساب نمی‌آورد، گفت: “منظور من از ‘سالم’، تعهد X به ایجاد محیطی امن برای ‘آزادی بیان کاربران’ است.”

همچنین در پاسخ به سؤال محبوب این روزهای کاربران، “آیا ایلان ماسک و مارک زاکربرگ واقعاً به‌زودی در قفس با یکدیگر مبارزه خواهند کرد؟”؛ یاکارینو گفت: “اینکه این مبارزه واقعاً اتفاق بیفتد یا نه را زمان مشخص خواهد کرد. تنها چیزی که من با قطعیت می‌توانم اعلام کنم؛ این است که من همیشه تماشاگر ردیف اول تمام تمرینات ایلان هستم.”

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array