به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا قصد اعمال تغییرات آزمایشی جدیدی را در بخش استوری‌های اپلیکیشن اینستاگرام دارد.
این شبکه اجتماعی در حال توسعه قابلیتی است که کاربران به‌ کمک آن می‌توانند لیست‌هایی اختصاصی از مخاطبان خود ایجاد کرده و استوری‌های خود را با آنها به‌اشتراک بگذارند.

رئیس اینستاگرام، آدام موسری، با انتشار پست جدیدی در کانال خود نوشت: “از امروز قابلیت جدیدی را در اینستاگرام تست خواهیم کرد که به شما اجازه می‌دهد استوری‌های خود را با لیست‌های متفاوتی از مخاطبین به‌اشتراک بگذارید. این قابلیت جدید به شما کنترل بیشتری در مدیریت استوری‌ها و مشاهده آنها توسط قشرهای مختلفی از کاربران را خواهد داد”.
او ادامه داد: “به‌عنوان کسی که دائماً درحال استفاده از لیست Close Friends (دوستان نزدیک) برای دسته‌بندی‌های مختلف است؛ خیلی هیجان‌زده هستم تا لیست‌های بیشتری را به کاربران معرفی کرده و پروسه تفکیک استوری به تناسب مخاطبین مختلف را تسهیل کنم”.

استوری اینستاگرام
براساس تصویر بالا، استوری‌های اینستاگرام علاوه‌بر دوستان نزدیک می‌تواند مختص به خانواده، همکاران، هم‌سفران و غیره نیز باشد.

لیست‌ مخاطبین استوری اینستاگرام

درحال حاضر، کاربران برای به‌اشتراک گذاشتن استوری در اینستاگرام به دو لیست مخاطبین دسترسی دارند: همه دنبال‌کنندگان و دوستان نزدیک.

اگر پیج اینستاگرام افراد خصوصی (پرایوت) نباشد، استوری‌های به‌اشتراک گذاشته شده توسط همه افراد (حتی اگر فالوور آن شخص نباشند) قابل‌مشاهده است.
لیست دوستان نزدیک (Close Friends) شامل تعداد محدودی از مخاطبین است که به‌صورت دستی توسط هر کاربر انتخاب خواهد شد. البته این لیست فقط محدود به استوری‌های این اپلیکیشن نیست و تصاویر، ویدیوها و یادداشت‌های (Notes) به‌اشتراک‌گذاشته شده در صفحه اینستاگرام را نیز از دید افراد خارج از این لیست پنهان خواهد کرد.

حذف کردن و افزودن کاربران به این لیست در هر بازه زمانی‌ای میسر است. نکته قابل‌توجه اینجاست که هیچ‌کس، حتی دنبال‌کنندگان هر کاربر، نمی‌توانند برای حضور در لیست اختصاصی Close Friends درخواست دهد.

در صفحه پشتیبانی اپلیکیشن اینستاگرام نوشته شده که لیست‌های اختصاصی مخاطبین “تنها در چند لوکیشن محدود” در دسترس خواهد بود. این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد که لیست‌های شخصی‌سازی شده‌ای از مخاطبین خود ایجاد کرده و به‌صورت دلخواه آنها را نام‌گذاری کنند.
برای مثال، می‌توان تمام اعضای خانواده را به لیست افزود و یا حتی یک لیست اختصاصی برای همکاران/هم‌کلاسی‌ها ایجاد کرد.

اینستاگرام

کاربرانی که جزء لیست اختصاصی یک شخص قرار بگیرند؛ در هنگام مشاهده استوری‌ها با یک آیکون ستاره سبزرنگ و نام اختصاصی آن لیست از دیگر افراد مجزا خواهند شد. علاوه‌بر این، امکان به‌اشتراک‌گذاشتن استوری‌ها با چند لیست به‌صورت همزمان نیز وجود دارد. با استفاده از گزینه میانبر، کاربران می‌توانند استوری خود را به‌روشی سریع‌تر با لیست مخاطبین اخیر به‌اشتراک بگذارند.

آدام موسری با انتشار یک نظرسنجی آنلاین در کانال اینستاگرام خود از کاربران پرسید که آیا تمایلی به استفاده از این قابلیت جدید دارند یا خیر. از میان تمام افراد رأی‌دهنده، 7800 نفر گفتند که از این قابلیت جدید استفاده خواهند کرد. حدود 3100 نفر دیگر نیز اعلام کردند که لیست Close Friends برای آنان کفایت می‌کند.

براساس اخبار اخیر، کمپانی متا درحال توسعه اشتراک پولی اینستاگرام و فیسبوک برای کاربران ساکن مناطق تحت‌پوشش اتحادیه اروپا می‌باشد.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array