به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ایسوس به تازگی یک نمای کلی از لپ تاپ جدید خود با نام ExpertBook P5  مجهز به پردازه‌های سری لونار لیک ( Lunar Lake) اینتل منتشر کرده است. هرچند ایسوس از ذکر مدل تراشه استفاده شده در این محصول اجتناب کرده و به طور کلی محصول آتی خود را مجهز به «نسل بعدی Intel Core Ultr» توصیف می‌کند. درحقیقت، در بیانیه ایسوس آمده است که نسل جدید پردازنده‌های سری اینتل Core Ultra با بیش از ۴۵ ترافلاپس قدرت پردازش هوش مصنوعی در این لپ‌تاپ استفاده خواهد شد.

لازم به ذکر است که پردازنده‌های لونار لیک اینتل که به طور رسمی ماه گذشته در رویداد کامپیوتکس (Computex) معرفی شد، مجهز به واحد پردازش عصبی هستند که آنها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ارائه ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل کرده است. وجود حداقل ۴۸ ترافلاپس توان پردازشی زمینه پشتیبانی از استاندارد کوپایلوت پلاس مایکروسافت را برآورده می‌کند. حتی گفته می‌شود برخی از مدل‌های این سری قادر به ارائه حداکثر ۱۲۰ ترافلاپس توان پردازشی نیز هستند.

مشخصات لپ‌تاپ ExpertBook P5 ایسوس

ظاهراً ایسوس از یک طراحی مینیمال و ساده در لپ‌تاپ ExpertBook P5  استفاده کرده است. این محصول کاملاً حرفه‌ای، با بدنه آلومینیومی با کیفیت مطابق با استاندارد نظامی عرضه خواهد شد. پنل ۱۴۴ هرتزی با رزولوشن 2.5K  و حاشیه‌های بسیار باریک نمایشگر دستگاه، تجربه منحصربه‌فرد شفافیت را به دنبال دارند. وزن این دستگاه نیز تنها ۱.۳ کیلوگرم است.

لپ تاپ ایسوس

همانطور که گفتیم هنوز مشخص نیست که ایسوس دقیقاً از چه پردازنده‌ای در لپ‌تاپ ExpertBook P5  استفاده خواهد کرد ولی گفته شده است حداکثر حافظه رم ارائه شده این دستگاه ۳۲ گیگابایت به علاوه ۳ ترابایت حافظه SSD و یک درگاه برای قرارگیری حافظه دوم روی مادربرد است. وب‌کم دستگاه به قابلیت تشخیص چهره با استفاده از مادون قرمز مجهز شده است. از دیگر امکانات این لپ‌تاپ می‌توان به درپوش فیزیکی در کنار قفل Kensington Nano ،  وای‌فای نسخه ۷ و تراشه TPM 2.0 اشاره کرد.

طبق اعلام ایسوس، لپ‌تاپ Kensington Nano اواخر تابستان یا اوایل پاییز امسال روانه بازار خواهد شد. پتانسیل‌های متعدد محصوص جدید ایسوس آن را به رقیبی سرسخت برای محصولات مجهز به پردازنده‌های کوالکام مثل تراشه اسنپدراگون الیت X و سری رایزن AI 300 شرکت AMD تبدیل خواهد کرد.

منبع: tomshardware

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array