ایران دکونومی: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در بحث مدیریت مطرح است، برنامه‌ریزی صحیح و تعیین مسیر درست برای پیشبرد اهداف است و یکی از الزامات شروع مدیریت هر کاریست.

حالا می‌توان همین موضوع را به مدیریت سوشال مدیا بسط داد. برای مدیریت محتوای هر سوشال مدیایی لازم است که مسیر درستی برای تولید و بارگذاری محتوا تعیین شود. به نحوی تدوین تقویم محتوا، مثل داشتن یک نقشه گنج است که فردی که نقشه را در دست دارد، بدون سردرگمی و جستجوی بیهوده مسیر، راه درست رسیدن به مقصودش را طی می‌کند.

تقویم محتوایی را با نام تقویم تحریریه هم می‌شناسند. این تقویم راهی برای برنامه‌ریزی و سازماندهی کلیه مطالب آینده کسب‌وکار است. البته می‌توان آن را به روش‌های مختلفی ایجاد کرد. به عنوان مثال؛ تقویم محتوای سوشال مدیا، همه پست‌های موجود در تمامی کانال‌های رسانه اجتماعی کسب‌وکار مثل X، فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و… را دربرمی‌گیرد.

۸۸ درصد کسب‌وکارها ارزش بازاریابی محتوایی را در هماهنگی آن با استراتژی کلی بازاریابی خود می‌دانند. پس زمان آن رسیده که برای فرآیندهای بازاریابی و نحوه اجرای استراتژی بازاریابی محتوایی خود روشی مدون و سازماندهی شده را آغاز کنید.

با این حال بسیاری از شرکت‌ها و افرادی که محتوای دیجیتال تولید می‌کنند، اعتقادی به تقویم محتوا ندارند. اگر محتوای پست‌ها خبری و سرگرم کننده باشد، احتمالاً تقویم محتوا چندان به کار نیاید. فقط مهم است که پست‌های جذاب و درگیر کننده‌ای گذاشته شود. اما اگر بازاریابی محتوا برای رشد کسب‌وکار استفاده می‌شود، داشتن تقویم محتوا ضروری است.

تقویم محتوا

چرا تقویم محتوا؟

تقویم محتوا تضمین می‌کند که تمام وظایف مرتبط با محتوای شما واقعاً انجام می‌شوند.

تقویم محتوا ساختار سایتتان را مرتب نگه می‌دارد.

تقویم محتوا کار گروهی و تعامل بین افراد را آسان می‌کند.

تقویم محتوا یک تصویر کلی از آینده کار به شما می‌دهد.

تقویم محتوا جلوی به‌وجود آمدن مشکلاتی مثل کیورد کنیبالیزیشن را می‌گیرد.

کمکی که تقویم محتوا به کسب‌وکارها می‌کند

قطعاً تعیین مسیر محتوایی پر از کمک‌هایی است که به کسب‌وکار می‌شود. چند نوع کمک تقویم محتوا عبارتند از:

۱.در اختیار گذاشتن راهکار رشد ترافیک و بازدیدها: صاحبان کسب و کار معتقدند که محتوا تاثیر شگرفی بر رشد کسب‌وکارشان دارد. این به معنی دریافت ترافیک رایگان و ارگانیک برای وب‌سایت است. از این طریق می‌توانید بازدیدکنندگان را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید.

۲.ساماندهی و اولویت‌بندی مسئولیت‌ها: تقویم محتوایی باعث می‌شود تا همکاری با اعضای تیم داخلی شرکت و شرکای خارجی ساده‌تر شود. اگر کسب‌وکاری به تازگی استارتاپ خود را راه‌اندازی کرده است و ارتش یک نفره است، تقویم محتوایی به سازماندهی مسئولیت‌هایش کمک می‌کند. اما اگر با یک تیم یا گروه بزرگ در حال فعالیت است تقویم محتوا می‌تواند مسئولیت‌ها را واگذار کند. به این ترتیب نگران انجام نشدن کارها یا تأخیرهای احتمالی نخواهید بود.

۳.آگاهی از وضعیت محتوا در یک نگاه: بدون تقویم محتوایی بررسی وضعیت محتوایی وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی گوناگون سخت و وقت‌گیر است. اما در تقویم محتوا پنچ گام محتوایی؛ محتوای اختصاص داده شده به یک نویسنده، محتوای در حال تولید، محتوای در حال بررسی، محتوای کامل شده، محتوای در حال ارتقا یا به‌روز‌رسانی به سادگی قابل مشاهده است. در کنار هر یک از این اطلاعات محتواهایی، لینک پست مربوطه هم درج می‌شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array