به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته یکی از مهندسان نرم افزار در ایکس (X)، ممکن است این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی “ظرف چند هفته آینده” لایک‌ها و بازنشر پست‌ها را از روی تایم لاین صفحه اصلی کاربران حذف کند.

الیس دریسکول (Ellis Driscoll)، مهندس نرم‌افزار X در پستی که روز 29 آوریل منتشر کرد گفت:

«من خودم شخصاً روی این تغییر کار نمی‌کنم، اما سایر همکارانم هنوز در حال آزمایش آن هستند. این اقدام احتمالاً به تدریج و طی چند هفته آینده اجرایی شده و ممکن است تا آن زمان تجربه کاربری (UX) تغییر کند.»

اظهار نظرات دریسکول در پاسخ به یک ویدیوی نمایشی از تجربه کاربری منتشرنشده‌ای بود که توسط کریستوفر استنلی، رئیس بخش پرداخت‌های ایکس (X) به اشتراک گذاشته شده بود و در آن لایک‌ها و پست‌های مجدد در یک منوی جداگانه در صفحه اصلی دیده می‌شدند.

لایک‌ها و بازنشر پست‌های ایکس
منبع: کریستوفر استنلی

دریسکول خاطرنشان کرد که ویدیوی به اشتراک گذاشته شده توسط استنلی در واقع نمایی از منوی «more » است و لزوماً یک تجربه کاربری فراگیر برای کاربران X نیست. لازم به ذکر است که کاربران X همچنان می‌توانند تعداد لایک‌ها و پست‌های بازنشر شده را در هر پست مشاهده کنند، اما برای مشاهده این معیارها باید منوی هر پست را به صورت جداگانه انتخاب کنند.

گفتنی است که اینستاگرام نیز در سال 2021 تعداد لایک‌های عمومی را در برنامه خود پنهان کرد تا در راستای رفع نگرانی‌های مربوط به سلامت روان که منجر به کاهش رتبه‌بندی رقابتی این برنامه شده بود، گامی برداشته باشد.

با این حال، X هنوز توضیح دقیقی در مورد چرایی حذف لایک‌ها ارائه نکرده است ولی استنلی مدعی است که این اقدام با هدف  تمرکز بیشتر بر ویژگی‌های جدید و ارتقای تجربه کاربری و نمایش کامل هر چه بیشتر محتوا روی صفحه صورت گرفته است.

در همین حال، منتقدان معتقدند که این ویژگی جدید می‌تواند به این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کمک کند بدون اینکه کاربران بتوانند تشخیص دهند چرا یک پست ترند شده است، محتوایی که به نظر اعضای تیم‌داخلی آن‌جذاب هستند را به روشی مشابه با اینستاگرام و تیک تاک ترویج دهند.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array