به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دولت کره جنوبی در حال پیشروی با قوانین جدیدی است که مقامات را ملزم می‌کند تا در مورد دارایی‌های رمزارزی خود مانند بیت کوین گزارش دهند. خبرگزاری محلی نیوز وان (News1) گزارش داد که قانون‌گذاران این لایحه جدید را در جلسه عمومی در 25 می (4 خرداد) تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، این لایحه شامل اصلاحاتی در قانون مجلس شورای ملی و قانون اخلاق خدمات عمومی است. متمم قانون شورای ملی به اتفاق آرا با 269 رای از 269 نماینده حاضر به تصویب رسید. اصلاحیه قانون اخلاق خدمات عمومی با 268 رای از 268 قانونگذار حاضر به دست آورد.

اصلاحیه قانون مجلس ملی که در 22 می (1 خرداد) تصویب شد، ارز دیجیتال را رسماً در فهرست اموال ثبت شده توسط قانونگذاران قرار داد. اصلاحیه قانون اخلاق مقامات دولتی همچنین مقامات عالی رتبه دولتی و همچنین اعضای مجلس ملی را ملزم به افشای دارایی‌های ارزهای دیجیتال می‌کند.

آخرین تحولات حقوقی در کره جنوبی در واکنش به رسوایی بزرگ دولتی در خصوص انتقال مقادیر زیادی از رمزارزها توسط برخی اعضای مجلس ملی صورت گرفته است.

کیم نام کوک (Kim Nam-kuk)، قبلاً یکی از اعضای اصلی اپوزیسیون حزب دموکرات در کره جنوبی، در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) مشخص شد که حداقل 4.5 میلیون دلار دارایی رمزارزی در صرافی ومیکس (Wemix) دارد. این افشاگری‌ها بلافاصله نگرانی‌هایی را در مورد پولشویی احتمالی، تضاد منافع و استفاده از اطلاعات داخلی ایجاد کرد.

دولت کره جنوبی به سرعت به این موضوع واکنش نشان داد و یک ابتکار قانونی را آغاز کرد که به طور گسترده به عنوان قانون پیشگیری کیم نام گوک شناخته می‌شود. نکته اصلی تغییر قانونی این است که تمام دارایی‌های رمزارزی بیش از 760 دلار در گزارش ثروت توسط مقامات ارشد، مانند پول نقد، سهام، اوراق قرضه، طلا و سایر دارایی‌ها گنجانده شود.

در ابتدا انتظار می‌رفت قانون جدید پس از یک دوره مهلت شش ماهه در دسامبر 2023 (آذر 1402) اجرایی شود. با این حال، برخی از قانونگذاران مانند یون جائه اوک (Yun Jae-ok)، نماینده حزب قدرت مردم، اصرار کرده‌اند که این تغییر تا ماه جولای (تیر) اعمال شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array