به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همانطور که می‌دانید، اکوسیستم لایت کوین (LTC) اخیراً بزرگترین رویداد خود در سال 2023 را پشت سر گذاشت. در پی هاوینگ این شبکه، پاداش بلوک ماینرها از 12.5 واحد به 6.25 واحد لایت کوین (LTC ) کاهش یافت. از آن زمان تاکنون، کارشناسان مشغول بررسی اثرات بعدی فرآیند مهم هاوینگ بودند که می‌تواند لایت کوین را یک قدم به کمیاب‌تر شدن نزدیک کند. در این میان، کاهش هش ریت شبکه یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در میان تحلیلگران بوده است.

آیا ماینرها لایت کوین را رها می‌کنند؟

طبق اطلاعات CoinWarz، پس از یک صعود موقت در روز هاوینگ، هش ریت این شبکه بلاکچین روندی نزولی داشته است. در زمان نگارش این مطلب، توان محاسباتی شبکه 746 تراهش در ثانیه (TH/s) است که در بازه زمانی هفتگی، 11 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

هش ریت لایت کوین

این کاهش را می‌توان از منظر سودآوری ماینرها توضیح داد. افراد معمولاً به خاطر مشوق‌هایی که پس از ایجاد هر بلوک دریافت می‌شود، در فعالیت ماینینگ شرکت می‌کنند. اکنون که این مشوق‌ها، یعنی رمزارز استخراج شده، به نصف کاهش یافته است، درآمد ماینرها بی‌شک متحمل زیان سنگینی خواهد شد.

علاوه بر این، برخلاف هیاهوی زیادی که پیش از این رویداد مشاهده می‌شد، پرایس اکشن لایت کوین (LTC) طی چند روز گذشته نزولی بوده است. در زمان نگارش این مطلب، “نقره دیجیتال” در بازه هفتگی، حدود 12 درصد از ارزش خود را از دست داده و با رشد 1.26 درصدی در تایم فریم روزانه، با قیمت 83.26 دلار معامله می‌شود.

به طور معمول، ماینرها برای تامین نقدینگی بیشتر، دارایی‌های رمزارزی خود را نقد می‌کنند تا هزینه‌های استخراج و زیرساخت خود را پوشش دهند. درصورتی که بازدهی کافی وجود نداشته باشد، ماینرها مجبور به خروج از بازار می‌شوند و همین امر به نوبه‌خود، کاهش هش ریت شبکه را به همراه دارد.

افت فعالیت در شبکه لایت کوین از زمان هاوینگ

کاهش هش ریت را می‌توان به عنوان فعالیت ضعیف در شبکه بلاکچین نیز تعبیر کرد. با سقوط قیمت لایت کوین (LTC)، کاربران کمتر برای استفاده از آن در معاملات خود تمایل نشان می‌دهند. این امر به خوبی از کاهش کارمزد تراکنش‌های جمع‌آوری شده توسط ماینرها قابل مشاهده است. از طرفی، دستگاه‌های ماینینگ به دلیل کاهش ترافیک شبکه با ظرفیت کامل خود کار نمی‌کنند که در نتیجه، منجر به کاهش هش ریت می‌شود.

کارمزد تراکنش لایت کوین
منبع: Glassnode

رکود ادامه دارد؟

پرایس اکشن نزولی لایت کوین (LTC) پویایی آن را در بازار مشتقات تغییر داده است. در حال حاضر، تعداد پوزیشن‌های شورت (فروش) بر پوزیشن‌های لانگ (خرید) غالب شده است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت‌ها در کوتاه مدت همچنان روندی نزولی داشته باشد. طبق داده‌های کوین گلس (Coinglass)، این نسبت اکنون زیر 1 قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array