به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس اعلام کرده است که ادغام شبکه لایتنینگ بیت کوین در این پلتفرم برای برداشت و واریز بیت کوین تکمیل شده است. بایننس صبح امروز (26 تیر) با انتشار یک پست وبلاگی تایید کرد که کاربران بایننس اکنون می‌توانند از این راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دوم برای برداشت و واریز بیت کوین (BTC) استفاده کنند.

اکنون وقتی کاربران تصمیم به برداشت یا واریز بیت کوین داشته باشند، می‌توانند گزینه “LIGHTNING” را انتخاب کنند. سایر گزینه‌های موجود عبارتند از بایننس اسمارت چین (BEP-20)، بیت کوین، زنجیره بیکن بایننس (BEP2)، BTC (SegWit) و ERC-20 اتریوم.

گزینه لایتنینگ در بایننس
اسکرین شاتی که نشان می‌دهد کاربران می‌توانند هنگام واریز بیت کوین، گزینه “LIGHTNING” را انتخاب کنند. منبع: کوین تلگراف

بایننس، برای اولین بار در ماه می پس از آن که مجبور شد به دلیل سیل تراکنش‌های معلق ناشی از “افزایش هزینه‌های گس شبکه” به طور موقت برداشت بیت کوین (BTC) را متوقف کند، به ادغام شبکه لایتنینگ در این پلتفرم اشاره کرده بود.

انفجار کارمزدهای تراکنش در شبکه بیت کوین تا حد زیادی به عرضه میم کوین‌ها در این شبکه به شکل توکن‌های BRC-20 نسبت داده شده که یک استاندارد توکن جدید در شبکه بیت کوین است.

بایننس مدتی بعد یعنی روز 20 ژوئن تأیید کرد که از مدت کوتاهی پس از اینکه کاربران گره‌های لایتنینگ متعلق به خود بایننس را استفاده کردند، روی شبکه لایتنینگ کار می‌کند.

علاوه بر بایننس، صرافی‌های برجسته دیگری مثل بیت‌فینکس، ریور فایننس، اوکی اکس، کراکن و کرون کورنر نیز شبکه لایتنینگ را پذیرفته‌اند. برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین بیس نیز در ماه آوریل (فروردین) اعلام کرد که قصد دارد شبکه لایه دوم بیت کوین را در کوین بیس ادغام کند. با این حال، هیچ برنامه زمانی مشخصی برای انجام این کار اعلام نکرد.

گفتنی است که هدف اصلی شبکه لایتنینگ سریع‌تر و ارزان‌تر کردن تراکنش‌های بیت‌کوین و فراهم ساختن امکان ایجاد کانال‌های تراکنش خارج از زنجیره برای کاربران عنوان شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array