به گزارش ایران دکونومی، بخشی از تولیدات تایرسازان دولتی با نرخ دولتی روانه بازار می‌شود تا تقاضای مصرف‌کنندگان پاسخ داده شود. شرایط دریافت لاستیک دولتی (سهمیه ای) به این شکل است که هر مالک خودرو در طول سال می‌تواند یک بار از سهمیه خود استفاده کند. بخش دیگر تولیدات این شرکت‌ها با قیمت آزاد در بازار فروخته خواهد شد.

قیمت لاستیک سهمیه ای

لاستیک دولتی

شرایط ثبت نام لاستیک دولتی (لاستیک سهمیه ای) در مورد تمامی شرکت‌های تولیدکننده لاستیک یکسان است. با این حال لازم است تا متقاضیان خرید لاستیک دولتی، در مورد کم و کیف این شرایط اطلاع دقیق داشته باشند.

قیمت لاستیک دولتی 1402 چقدر است؟

رنج قیمت تایر سهمیه ای 1402 از 1 میلیون تا 2 میلیون و 860 هزار تومان بسته به انتخاب متقاضی متغییر است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاستیک دولتی

در روش آنلاین علاوه بر آن که به حضور فیزیکی نیاز ندارید، تعداد لاستیک بیشتری نیز دریافت می‌کنید. در روش آنلاین ثبت نام لاستیک دولتی، سالانه چهار حلقه لاستیک به هر مالک خودرو اعطا می‌شود؛ بنابراین با استفاده از روش آنلاین، دو حلقه لاستیک بیشتر دریافت خواهید کرد. برای ثبت نام لاستیک دولتی به روش آنلاین، لازم است تصاویر مدارک خود و همچنین اتومبیل خود را اسکن نمایید. این تصاویر بایستی هنگام ثبت نام آنلاین، در وب‌سایت خودرو (وب‌سایت شرکت‌های تولیدکننده لاستیک داخلی) بارگزاری شوند.

لاستیک دولتی چند حلقه است؟

در روش حضوری متقاضی دو حلقه لاستیک دریافت می‌کند. اما در روش آنلاین ثبت نام لاستیک دولتی، سالانه چهار حلقه لاستیک به هر مالک خودرو اعطا می‌شود.

برای ثبت اسکن مدارک خودرو در وب‌سایت فروشندگان لاستیک، بایستی نکاتی را مد نظر داشهت باشید. نخست آن‌که مشخصات مالک خودرو با مشخصات کارت ملی کاملاً یکسان باشد. همچنین حجم تصاویر بایستی کاسته شود. به طور مرسوم تصاویری با حجم بیش از ۱۰۰ کیلوبایت، در وب سایت فروشندگان لاستیک بارگزاری نمی‌شوند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاستیک سهمیه‌ای به شرح زیر هستند:

اسکن پشت و روی کارت ملی

تصویراسکن پشت و روی کارت خودرو

اسکن سایر مدارک خودرو همچون برگ سبز و بیمه نامه شخص ثالث

مدارک لازم برای خرید لاستیک دولتی چیست؟

مدارک لازم برای دریافت لاستیک سهمیه ای شامل برگ سبز و کپی آن، سند اصل و کپی کارت ملی صاحب خودرو، کارت بانکی صاحب خودرو حاوی مبلغ کافی برای خرید تایر، رسید ثبت نام اینترنتی و دریافت نوبت است.

خرید حضوری لاستیک سهمیه ای

در روش مراجعه حضوری، مالک خودرو می‌تواند به نمایندگی تولیدکننده لاستیک داخلی در اقصی نقاط کشور مراجعه کند و درخواست خرید لاستیک دولتی داشته باشد. در روش مراجعه حضوری، می‌توان حداکثر دو حلقه لاستیک دولتی به صورت سالانه دریافت کرد.

هرکدام از تولیدکنندگان لاستیک داخلی اعم از ایران تایر، یزد تایر، کویر تایر و بارز لیستی از نمایندگان خود را در وب‌سایت رسمی خود ارائه کرده‌اند؛ بنابراین اگر قصد دارید لاستیک دولتی را از طریق مراجعه حضوری دریافت کنید، بایستی به وب‌سایت رسمی شرکت‌های تولیدکننده تایر مراجعه کنید و در مورد نزدیک‌ترین نمایندگی به محل سکونت خود اطلاع کسب کنید.

نکته‌ای که در مورد ثبت نام لاستیک سهمیه‌ای به روش حضوری وجود دارد، موجودی لاستیک در بازار است. موجودی لاستیک دولتی در بازار محدود است و امکان دارد در زمان مراجعه شما، سایز لاستیک مد نظر در نمایندگی موجود نباشد. به طور معمول موجودی لاستیک‌های پر استفاده که مربوط به رینگ‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اینچی هستند در زمان کوتاهی تمام می‌شود؛ بنابراین لازم است تا پیش از مراجعه به نمایندگی‌های توزیع  تایر برای خرید حضوری لاستیک دولتی، از موجودی انبار آن‌ها اطلاع کسب کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: اقتصاد 100

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array