به گزارش ایران دکونومی، مشاهدات میدانی مغازه‌های سطح شهر تهران نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی حدود ۴۰۰ هزار تومان است. دست، سردست و راسته گوسفندی ۴۰۰ تا ۴۲۰هزارتومان، ران گوسفندی ۴۰۰تا۵۰۰ هزار تومان و ران گوساله حدود ۴۸۰ هزار تومان است.

البته قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اعلام کرد که در حال حاضر مغازه‌داران شقه گوسفندی را کیلویی ۴۲۵ تا ۴۳۵ هزار تومان بسته به کیفیت آن خریداری می‌کنند که با اعمال ۱۰ درصد سود به دست مصرف کننده می‌رسد.

میزان نیاز کشور به گوشت قرمز چقدر است؟

«پیمان پاک» قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور واردات در مورد تأمین گوشت قرمز گفت: میزان نیاز کشور به گوشت قرمز سالانه یک‌میلیون تن است که از این میزان صد هزار تن از طریق واردات تأمین می‌شود. امسال (1402) علاوه بر این رقم، 150 هزار تن دیگر هم باید وارد شود که تا اردیبهشت سال 1403 این واردات انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نیاز وارداتی گوشت قرمز 100 هزار تن گوشت منجمد برزیلی است که مصرف صنعتی دارد. همچنین گوشت قرمز دام سبک هم از کشورهای اوراسیا و افریقا تأمین می‌شود و اولین محموله گوشت افریقایی ظرف دو هفته آینده وارد بازار می‌شود. بخشی از گوشت هم از مغولستان و کشورهای شرق اروپا و اخیراً از استرالیا وارد خواهد شد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت: روزانه 60 تن گوشت گرم گوسفند و 60 تا 70 تن گوشت گوساله گرم هم از پاکستان وارد می‌شود. در زمینه دام سبک به 120 تن می‌رسیم و همچنین با همکاری بانک مرکزی منابع ارزی مناسبی برای تنخواه واردات گوشت اختصاص داده می‌شود که به دستور معاون اول انجام شده و پیش‌بینی‌ ما این است که بازار گوشت ظرف یک ماه آینده به تعادل برسد.

منبع: اقتصاد 100 و اقتصاد نیوز

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array