به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  پروژه پیکسل ورس (Pixelverse)، که یک توکن غیرمثلی (NFT) و پلتفرم بازی در بستر شبکه اوپن نتورک (TON) است، توکن بومی خود با نام PIXFI را طی یک طرح ایردراپ از پیش تعیین شده، در تاریخ 18 جولای (28 تیر) میان کاربران توزیع کرد.

بر اساس اطلاعات CoinMarketCap، این توکن مبتنی بر تون (TON) در اولین ساعات پس از فهرست شدن در صرافی‌ها، تقریباً 50 درصد افزایش یافت و به ارزش بازاری در حدود 200 میلیون دلار رسید. این توکن در حال حاضر با قیمت 0.079 دلار معامله می‌شود که بیش از 200 درصد رشد در بازه روزانه را نشان می‌دهد.

نمودار قیمت پیکسل ورس
نمودار روزانه قیمت پیکسل ورس (PIXFI )

بر اساس پستی که تیم پیکسل ورس در ایکس منتشر کرد، این دارایی اکنون در چندین صرافی متمرکز از جمله بای بیت (Bybit)، اچ تی ایکس (HTX)، بیت گت (Bitget)، گیت آی.او (Gate) و MEXC در حال معامله شدن است.

ظاهراً قرار است 10 درصد از کل عرضه توکن‌های PIXFI به دارندگان مجموعه NFTهای Rare، Epic و Legendary اختصاص یابد. این پروژه به مرور زمان 20 درصد دیگر از توکن‌های خود را بین کاربران Pixelverse و Pixelchain توزیع خواهد کرد. این توکن‌ها از ۲۵ جولای (۴ مرداد) قابل برداشت خواهند بود. برداشت پاداش‌ها نیز بدون کارمزد و از طریق داشبورد در بازی پیکسل تپ صورت خواهد گرفت.

پیکسل ورس (Pixelverse) پروژه بازی تلگرامی موفق PixelTap است؛ یک مینی بازی با مضمون سایبرپانک که طبق گزارش‌ها توانسته است تنها در ماه ژوئن 50 میلیون کاربر جدید جذب کند. این برنامه بر بستر  بلاکچین لایه 1  تون (TON) ساخته شده است.

گفته می‌شود این پروژه برای جلوگیری از افزایش فشار فروش شدید، که اغلب به دنبال توزیع رایگان توکن‌ها اتفاق می‌افتد، توکن‌های ایردراپ شده را به‌طور خودکار برای پاداش‌های اضافی در استخر نقدینگی قفل کرده و برداشت فوری توکن‌ها با جریمه ۹۰ درصدی همراه خواهد بود. طبق اعلام این تیم، بخش اعظم عرضه کلی توکن‌های PIXFI به استخر پاداش‌های انجمن (Community Incentives Pool) واریز می‌شود تا در مرحله بعد، بین کاربران آن توزیع شود. توسعه‌دهندگان گفته‌اند برای پاداش دادن‌ به اعضای واقعی جامعه و همچنین، جلوگیری از فعالیت ربات‌ها از این مکانیسم برای توزیع توکن‌ها استفاده کرده است.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array