به گزارش ایران دکونومی، واکسن آنفلوانزا واکسنی است که انسان را علیه ابتلا به آنفلوانزا محافظت می‌کند.هرسال طی دو نوبت، واکسن جدیدی برای آنفلوانزای همان فصل ساخته می‌شود، چرا که ویروس آنفلوآنزا به‌سرعت خود را تغییر می‌دهد. با آنکه اثربخشی واکسن، سال به سال متفاوت است، اما بیشترشان مصونیت متوسط تا زیادی علیه بیماری آنفلوآنزا ایجاد می‌کنند

واکسن آنفلوانزای خارجی با قیمت ۲۹۶ هزار تومان و نمونه ایرانی با قیمت ۲۶۳ هزار تومان در داروخانه‌های سراسر کشور برای مصرف‌کنندگان توزیع خواهد شد.

آنفولانزا یک عفونت تنفسی است که توسط ویروس‌های آنفولانزا ایجاد می‌شود. ویروس‌ها از طریق هوا عبور کرده و از طریق بینی یا دهان وارد بدن شما می‌شوند. علائم آنفولانزا مشابه علائم سرماخوردگی است، اما بیشتر طول می‌کشد.

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

فاطمی با بیان اینکه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا از دهم  شهریور ماه تا دهم آبان ماه است، گفت: حدود دو هفته زمان نیاز است تا سیستم ایمنی بدن به واکسن آنفلوانزا پاسخ مناسب دهد. بنابراین باید قبل از شیوع بیماری، تزریق انجام شود. البته اگر موفق به تزریق واکسن آنفلوآنزا در فصل پائیز نشدید، جای نگرانی نیست و  امکان تزریق این واکسن تا اواسط زمستان هم وجود دارد.

چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا بزنند؟

خردسالان در محدوده سنی ۶ ماه تا ۹ سال، بهتر است دوبار در سال واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند. فاصله بین این دو واکسن باید حداقل چهار هفته باشد. در عین حال ۷۰ تا ۸۵ درصد از مرگ‌ومیرهای ناشی از آنفلوآنزا در سالمندان بالای ۶۵ سال رخ می‌دهد. بنابراین تزریق این واکسن به این گروه را هم باید جدی بگیریم. 

از آنجایی که در فرایند ساخت اغلب واکسن‌های آنفلوآنزا از پروتئین تخم‌مرغ استفاده می‌شود، افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت دارند، باید تزریق را زیر نظر پزشک در مراکز درمانی انجام دهند. در عین حال واکسن آنفلوآنزا باید دور از نور و در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد در یخچال نگهداری شود. دمای بالاتر یا پائین تر، از قدرت واکسن کم می‌کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array