به گزارش ایران دکونومی، قیمت نفت پس از چهار هفته افزایش در روز دوشنبه 18 تیر کاهش یافت، زیرا چشم انداز توافق آتش بس در غزه ریسک تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را کاهش داد؛ در حال حاضر سرمایه گذاران احتمال اختلال عرضه انرژی آمریکا در اثر طوفان استوایی “بریل” را ارزیابی می‌کنند.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 36 سنت یا 0.4 درصد کاهش به 86.18 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 45 سنت یا 0.5 درصد کاهش به 82.71 دلار در هر بشکه رسید.

گفتگوها بر سر طرح آتش بس آمریکا با هدف پایان دادن به جنگ 9 ماهه در غزه و با میانجیگری قطر و مصر در حال انجام است.

از سوی دیگر، بسته شدن بنادر آمریکا همچون “فری پورت” به دلیل طوفان می‌تواند صادرات نفت خام و گاز طبیعی مایع، ارسال نفت به پالایشگاه‌ها و تحویل سوخت از این نیروگاه‌ها را به طور موقت متوقف کند. تحلیلگران بر این باورند که احتمال کاهش هفتگی دیگری در ذخایر نفت آمریکا در اوج فصل رانندگی وجود دارد که می‌تواند از قیمت نفت حمایت کند.

همچنین، پس از آن که داده‌های اداره اطلاعات انرژی نشان داد که ذخایر نفت خام و محصولات پالایش شده در هفته منتهی به 28 ژوئن کاهش یافته است، WTI هفته گذشته حدود 2.1 درصد افزایش یافت.

«بیکر هیوز» در گزارش هفتگی خود در روز جمعه 15 تیر، اعلام کرد تعداد دکل‌های نفتی فعال در آمریکا هفته گذشته بدون تغییر 479 سکوی نفت باقی مانده و به پایین ترین حد خود از دسامبر 2021 رسیده است. قیمت نفت نیز هفته گذشته با امید به کاهش نرخ بهره پس از آمارهای روز جمعه آمریکا که نشان می‌داد تورم کاهش یافته و رشد مشاغل کند شده است، حمایت شد.

کاهش نرخ بهره می‌تواند فعالیت اقتصادی را تقویت کرده و تقاضای نفت خام را افزایش دهد. سرمایه گذاران همچنین هر گونه تأثیر انتخابات هفته گذشته در بریتانیا، فرانسه و ایران بر سیاست‌های ژئوپلیتیک و انرژی را زیر نظر دارند.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array