به گزارش ایران دکونومی، با کاهش و رکود معاملات در بازار مسکن شهر تهران، نرخ‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در شهرهای اطراف تهران از جمله پرند نیز دچار افت تا محدوده ۳۰ درصد شده و در بسیاری موارد این کاهش تا محدوده ۹۰۰ میلیون تومان نیز ادامه یافته است. به این ترتیب متقاضیان می‌توانند با وام ۶۴۰ میلیون تومانی اوراق، بخش قابل توجهی از هزینه خرید مسکن در شهر جدید پرند را تامین کنند، البته مشروط به اینکه آپارتمان مورد نظر سند داشته باشد.

بازار مسکن در شهر جدید پرند از ریزش قیمت مسکن مصون نمانده و همین مسئله به ایجاد انتظارات کاهشی و رکود معاملات انجامیده است؛ موضوعی که چندان به مذاق دلالان و سفته بازان خوش نیامده و از رکود معاملات گله‌مند هستند.

بررسی‌ها فایل های فروش مسکن در شهر پرند نشان می‌دهد که تا پیش از این، قیمت‌ آپارتمان‌هایی که پیشتر در محدوده ۱.۵ میلیارد تومان بوده به محدوده ۱.۱ میلیارد تومان رسیده و خانه‌هایی که بین ۱.۳ تا ۱.۴ میلیارد تومان فروخته می‌شد به یک میلیارد تومان و کمتر کاهش یافته است. آن طور که واسطه‌های ملکی در پرند می‌گویند با نقدینگی حدود ۶۰۰ میلیون تومان نیز می‌توان در این شهر زمین خریداری کرد.

با این اوصاف با تسهیلات ۶۴۰ میلیون تومانی اوراق می‌توان بخش قابل توجهی از قیمت یک آپارتمان در پرند را پوشش داد. البته این موضوع مستلزم آن است که خانه مورد نظر دارای سند باشد، اما با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای پرند از نوع مسکن مهر هستند آپارتمان سنددار به ندرت یافت می‌شود. برای دریافت سند این واحدها باید عرصه خریداری شود و پس از مدتی سازمان ثبت نسبت به صدور سند واحد اقدام می‌کند.

به این ترتیب و در نهایت، ریزش قیمت‌های پیشنهادی مسکن در شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد، بسیاری از خانوارها را نسبت به خرید مسکن امیدوار کرده است. برخی مشاوران املاک معتقدند که ادامه بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی می‌تواند به کاهش بیشتر قیمت مسکن نیز منجر شود.

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array