به گزارش ایران دکونومی، مهدی امیدوار سخنگوی اتاق اصناف ایران از افزایش قیمت مصوب لاستیک خبر داد.

مهدی امیدوار عنوان کرد: تا پیش از این مشتری به واحد صنفی مراجعه می‌کرد،و بایست نوع خودرو، نام مالک، شماره شاسی و… را در سامانه جامع تجارت ثبت می‌کرد؛ که در این راستا در برخی مواقع مشکل اینترنت وجود داشت یا سایت دچار اختلال می‌شد و از این دست موارد که در نهایت سبب می‌شد، ثبت‌نام مشتری تکمیل نشود.و همین موضوع سبب ایجاد صف برای خرید می‌شد که بُعد روانی اجتماعی خوبی هم نداشت.

اما اکنون مشتری در سامانه جامع تجارت، پیش‌ ثبت‌نامی را براساس مشخصات فردی، کارت خودرو و نوع درخواستی که دارد، ثبت‌نام کرده و “کد رهگیری” دریافت می‌کند. و پس از دریافت کد رهیگیری، ظرف پنج روز، مشتری با مراجعه به واحدهای صنفی که کالا را موجود داشته باشد و بتواند عرضه کند، تایر خود را دریافت می‌کند.

وی در رابطه با تفاوت این مدل خرید با ثبت‌نام به شیوه‌های قبلی، گفت: پیش‌تر ثبت‌نام صورت می‌گرفت اما گاها، واحد صنفی موجود نداشت؛ در حال حاضر مشتری می‌تواند حتی برند تایر مورد نیاز خود را هم براساس موجودی‌ها انتخاب کند.

سخنگوی اتاق اصناف ایران، مزیت این روش را حذف صف‌ها و نگرانی‌ها در روند خرید دانسته و گفت: در عین حالیکه بازهم مصرف‌کننده بازهم باید وارد سامانه شده و پیش‌ثبت‌نام انجام دهد اما سرعت کار بسیار بالا رفته و بهتر شده است.

وی درباره محدودیت‌ها وشرایط ثبت‌نام، گفت: ثبت‌نام اولیه، شرایطی دارد و این پیش ثبت‌نام مشخص می‌کند که مشتری براساس نوع خودرویی که دارد، در سال تا چه میزان می‌تواند لاستیک خریداری کند،و زمانی مشتری می‌تواند، هر زمان که خواست، می‌تواند تایر خریداری کند که با میزان تقاضا، تولید هم داشته باشیم.

وی همچنین گفت: در برخی سایز تایرها، همچون 13 و 14، از این جهت که مصرف و تقاضا بالاست، برخی از واحدهای عرضه‌کننده، موجودی ندارند. از سوی دیگر برای سایز 15 به بالا که مصرف کمتری دارد، واحد صنفی عرضه‌کننده، با مشکل “رسوب کالا” مواجه است؛ فلذا برهمین اساس است که ثبت‌نام براساس سایزهای قابل عرضه و نیاز مشتری، موضوعیت پیدا کرد.

قیمت مصوب تایر در سال 1403

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در رابطه با قیمت تایر اعلام کرد: یکی از عواملی که سبب شد که سطح تولید کمی افزایش پیدا کند؛ این بود که قیمت افزایش پیدا کرد. تولیدکنندگان در حوزه دولتی بر سر موضوع قیمت مشکلاتی داشتند که با این افزایش کمی شرایط بهتر شد.

در سایز 13، قیمت قدیم 770 هزار تومان بود که اکنون به یک میلیون و 50 هزار تومان رسیده‌ است.  در سایز 14 نیز از یک میلیون و 18 هزار تومان به یک میلیون و 160 هزار تومان رسیده است. 

وی افزود: در سایزهای 15 و 16 به بالا که مصرف کمتر است، واحدهای صنفی که متاسفانه رسوب کالا دارند، زیرِ قیمت مصوب محصول خود را عرضه می‌کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array