به گزارش ایران دکونومی، در جلسه 42 کارگروه خودروی شورای رقابت موضوع قیمت محصولات مونتاژی و وارداتی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه قیمت خودرو زوتی در مبادی ورودی، محاسبه شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به مبلغ 826 میلیون و 509 هزار و 853 تومان بررسی و تصویب گردید.

زوتی (Zotye) یکی از برندهای چینی است که در دو دهه اخیر به بازار ایران رسیده، ولی به دلیل عرضه محدود و همچنین تغییر نام خودروها، چندان برای مشتریان ایرانی شناخته‌شده نیست. زوتی پیش از این با سایپا آریو (زوتی S300) و ریگان کوپا (زوتی T600) حضور پیدا کرده بود. زوتی T300 سومین محصول مستقل پارس خودرو، بعد از کادیلا و سهند به حساب می‌آید که با نام زوتی DL5 در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌گیرد.

شتاب زوتی DL5 توربو ۱۰.۵ ثانیه است و حداکثر سرعتش هم به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این کراس اوور جمع و جور چینی در هر صد کیلومتر ۷.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

این خودرو برای انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو مثل ماشین‌های چینی هم‌رده از گیربکس CVT (ضریب متغیر) استفاده می‌کند.

در این کراس اوور متوسط امکاناتی نظیر کروز کنترل، تهویه الکترونیکی دستی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، آینه وسط الکتروکرومیک، دوربین و سنسور پارک عقب، دو کیسه هوا، روکش چرم مصنوعی برای صندلی ها، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، ترمز ABS و EBD، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی دو رنگ، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری و آینه های جانبی تاشو برقی به همراه گرم کن را می بینیم. این کراس اوور نسبت به اقتصادی بودنش امکانات نسبتا خوبی دارد.

وزارت صمت در فروش اخیر خودروهای وارداتی، قیمت علی‌الحساب خودروی زوتی را برای مشتریان 770 میلیون تومان اعلام کرد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array