به گزارش ایران دکونومی، اخبار بازار خودرو دومینووار چیده شده‌اند تا تحت هیچ شرایطی اجازه ندهند که روند صعودی قیمت خودرو به این بازار بازگردد.

با این حال روز گذشته شورای رقابت قیمت جدید خودروهای مونتاژی درب کارخانه را اعلام کرد که با افزایش قیمت همرا بود. حال تسلیم شورای رقابت در برابر مونتاژکاران می‌تواند تیر خلاصی بر بازار خودرو و خبردرمانی‌های آن باشد.

البته برخی کارشناسان معتقدند که اگر واردات خودرو به شکل قطعی صورت بگیرد و خودروهای وارداتی جدید و به‌ویژه دست‌ دوم در خیابان‌ها رویت شوند، آنگاه می‌توان از بازار انتظار ثبات و خروج از رکود را داشت، در غیر این صورت این خبردرمانی‌های بدون عمل اثر معکوس خواهند داشت.

قیمت خودروهای داخلی

مطابق با قیمت‌های اعلامی وبسایت کارنامه بازار خودروهای داخلی به ویژه در خودروهای پرفروشی که تولید آن‌ها متوقف شده است، شاهدکاهش قیمت بوده است.

پراید 111، که از زمان تولیدش عنوان محبوب‌ترین پراید را دریافت کرد، امروز پس از دو روز کاهش در ایستگاه قیمتی 330 میلیون تومان ایستاد.

پراید 131، که نسخه خانوادگی 111 محسوب می‌شود امروز بعد از گذشت دو هفته، اختلاف قیمتش با 111 را به زیر 15 میلیون تومان رساند و با 10 میلیون تومان اختلاف قیمت در پله 320 میلیون تومان توقف کرد.

پژو ۲۰۷i اتوماتیک، بعد از کاهش قیمت اندکی که طی دو روز گذشته تجربه کرد امروز دوباره به قیمت 747 میلیون تومان بازگشت تا خیال خریداران خود را از بابت ثبات مقطعی در این قیمت مشخص راحت کند.

پژو پارس LX TU۵، که سال‌هاست به عنوان محبوب‌ترین سدان ایران خودرو در بازار حضور دارد، امروز با کاهش قیمت حدود یک درصدی مواجه شد و به قیمت نهایی 623 میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، با قیمت505میلیون تومان

پراید۱۱۱، با قیمت 330میلیون تومان

پراید ۱۳۱، باقیمت 320میلیون تومان

کوییک دنده‌ ای S، با قیمت 357میلیون تومان

پژو ۲۰۷i اتوماتیک ،سال۱۴۰۱ باقیمت 747 میلیون تومان

پژو پارس LX TU۵، سال۱۴۰۱با قیمت 623میلیون تومان

تارا اتوماتیک ۱۴۰۲، باقیمت 812میلیون تومان

سمند سورن پلاس، با قیمت 583میلیون تومان

۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، باقیمت 555میلیون تومان

قیمت خودروهای مونتاژی

پس از اعلام قیمت‌های مصوب توسط شورای رقابت، بازار خودروهای مونتاژی دستخوش تغییراتی شد.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، پس از کاهش قیمت مداوم و طولانی‌مدت امروز بعد از مدت‌ها روند افزایشی را در پیش گرفت تا به قیمت یک میلیارد و 640 میلیون تومان رسید.

جکj4، این روز ها محصول اقتصادی کرمان موتور سر و صدای بسیاری به‌پا کرده است تا جایی که در روز گذشته قیمت این محصول در بازار آزاد از قیمت کارخانه نیز کمتر شد. امروز هم قیمت این محصول پس از طی کردن نوسانات متعدد  در پله‌‌ی 780 میلیون تومان متوقف شد.

لاماری ایما، یکی از خودروهایی که حتی در اوج روند نزولی بازار مقاومت بسیاری در مقابل کاهش قیمت از خود نشان داد، اما سرانجام لاماری هم نتوانست این مقاومت را حفظ کند و امروز با کاهش قیمت 110 میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته به قیمت یک میلیارد و 990 میلیون تومان رسید.

اس دبلیو ام GO۱ سال ۱۴۰۰، باقیمت 1/75میلیارد تومان

ام وی ام X۲۲ PRO، باقیمت 1/000میلیارد تومان

بسترن B۳۰ سال۱۴۰۰، باقیمت 1/200میلیارد تومان

جک J۴ سال ۱۴۰۱، با قیمت 0/780 میلیارد تومان

جک S۵ اتوماتیک ، باقیمت 1/40میلیارد تومان

چری تیگو ۵سال ۱۴۰۱، با قیمت 1/40میلیارد تومان

فیدلیتی پرایم ۵ سال ۱۴۰۱، با قیمت 1/640میلیارد تومان

فردا ۵۱۱، با قیمت 0/960میلیارد تومان

فردا Sx۶، سال ۱۳۹۹ با قیمت 1/38میلیارد تومان

لاماری ایما، با قیمت 1/990میلیارد تومان

مشاهده جدیدترین اخبار اقتصادی
منبع خبر: تجارت نیوز

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array