به گزارش ایران دکونومی، امروز 10 تیرماه 1402، قیمت خودرو با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، در ثبات کامل قرار دارد. با این حال فروشندگان و خریداران همچنان برای فعالیت در بازار دچار سردرگمی هستند.

بازار خودرو از ماه‌های اخیر در چرخه کاهشی قرار گرفته و دچار رکود شده است و نمی‌تواند بیشتر صعود کند چون خریداری وجود ندارد.

همچنین با آغاز ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه کاهش‌های عجیبی را این بازار تجربه کرد، و با افزایش نرخ‌های درب کارخانه، اختلاف قیمت کارخانه و بازار را تا حد بسیاری پایین آمد و اجازه کاهش بیشتر را به قیمت‌ها نداد.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

پراید 131 و پراید 111 به‌عنوان دو خودروی اقتصادی و پرطرفدار بازار، بدون تغییر قیمتی مانده و به‌ترتیب با نرخ‌های 325 و 340 میلیون تومان خرید و فروش شدند.

کوئیک دنده‌ای S که از دیگر خودروهای اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود، با نرخ دو روز گذشته، یعنی 356 میلیون تومان معامله شد.

پژو 206 تیپ 3 پانوراما، هاچ‌بک جدید ایران خودرو از سری 206 بوده که آن‌هم در قیمت 570 میلیونی روز گذشته ثابت ماند.

سدان لوکس ایران خودرو یعنی تارا اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با 820 میلیون تومان خرید و فروش شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی نیز، وضعیت دقیقاً مشابه بازار داخلی است. قیمت خودرو امروز در همه محصولات این بازار ثابت ماند.

جک J4 کرمان موتور به‌عنوان ارزان‌ترین مونتاژی بازار، مدت‌هاست که در کانال 800 میلیون تومانی گیر کرده است.

ام‌وی‌ام X22 PRO نیز در رتبه دوم، چند روزی است که در قیمت یک میلیارد و 10 میلیون تومان ثابت بوده و توان تغییر قیمت ندارد.

تیگو 5 IE دقیقاً مشابه رقبای خود، با نرخ یک میلیارد و 400 میلیون تومانی معامله شد.

فیدلیتی پرایم 5 نفره بهمن موتور که از کراس‌اوورهای پرطرفدار چینی در بازار است، هیچ تغییر قیمتی تجربه نکرده و با قیمت یک میلیارد و 720 میلیون تومان خرید و فروش شد.

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو، گفت: خریدار زیادی در بازار دیده نمی‌شود و بازار خودرو هم‌چنان در رکود به‌سر می‌برد. در بازار خودروهای داخلی، تعداد خرید و فروش‌ها نسبتاً بیشتر است. و فروشندگان انعطاف بیشتری از خود نشان می‌دهند و قدرت چانه‌زنی با خریدار است.

امید داریم هم‌چنان بازار خودرو در این شرایط بماند و حباب قیمت خودرو بیش‌از حد خالی شده و در برخی موارد، حتی به‌زیر قیمت کارخانه نیز آمده است. این امر، اتفاق خوبی بوده است، زیرا بازار خودرو برخلاف مسکن، کالای مصرفی بوده و سود کردن در این بازار، اتفاق خوبی نیست.

مشاهده جدیدترین اخبار اقتصادی
منبع خبر: تجارت نیوز

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array