به گزارش ایران دکونومی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری سفرهای اربعین که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هوایی در سال ۱۴۰۰، ۳۸ هزار زائر ‌و در سال ۱۴۰۱، ۲۵۷ هزار زائر را جابه جا کرده است.

برای امسال هم آماده کردن هواپیما و خدمات فرودگاهی شکل گرفته، هماهنگی‌ها با کشور عراق انجام شده است.

معاون وزیر راه ‌و شهرسازی ادامه داد: از بسیاری از فرودگاه‌های ایران به دو فرودگاه نجف و بغداد پرواز داریم که درجه هوای ۵۰ درجه دارند. در حال حاضر ۱۵۰ پرواز هفتگی الان به عراق داریم که به‌صورت پلکانی این پروازها را افزایش می‌دهیم.

محمدی‌بخش درباره قیمت بلیت پرواز اربعین نیز توضیح داد: گران‌ترین فرودگاه اطراف ما نجف و بغداد است، امسال هم امکاناتی اضافه شده؛ در نهایت با ظرفیت ناوگان و محاسبات انجام‌شده، با دستور وزیر راه و شهرسازی و رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی به قطعیت رسیدیم که بلیت رفت ‌برگشت را از تهران به نجف و بغداد8 میلیون تومان اعلام کنیم. از مشهد هم حدود 1/5 میلیون تومان به این مبلغ اضافه می‌شود.

جزئیات بیمه زائران اربعین

زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند میتوانند خدمات دریافتی بیمه ای را مشاهده کنند و بر این اساس سه بسته بیمه‌ای پیشنهاد شده و مبلغ نهایی متقابل با نرخ حق دیه است.

پوشش بیمه زائران اربعین سال قبل افراد را از ۵۰ کیلومتر قبل از مرز پوشش می‌داد که امسال به ۱۰۰ کیلومتر قبل از مرز رسیده است.امسال بیمه مواکب و مسئولیت ایجاد شده و بیمه شخص ثالث تخفیف خواهد داشت.

 اگر زائری بیمه نداشته باشند برای ورود به بیمارستان‌های خصوصی عراق باید صد دلار به عنوان ورودی پرداخت کنند. در پایانه‌ها نیز امکان فروش بیمه وجود دارد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array