به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و با استناد به گزارش جدید شرکت تجارت بین المللی Allianz Trade، چین جایگاه خود را به عنوان تامین کننده اصلی و مهم جهان حفظ کرده و قطع وابستگی به این کشور ممکن است غیرممکن باشد.

Allianz Trade در رابطه با چشم انداز تجارت جهانی در سال 2024 از 3000 شرکت در کشورهای چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و انگلیس نظرسنجی نمود.

براین اساس، شدت وابستگی کشورها به واردات از چین متفاوت است، در این میان کشورهای انگلیس، فرانسه و آمریکا وابستگی بالاتری به محصولات چینی دارند؛ به طوری که تقریبا 50 درصد واردات آمریکا از چین از نوع وابستگی‌های اساسی است.

در این گزارش آمده است: «علی‌رغم صحبت از قطع وابستگی به چین و متنوع سازی محصولات به دور از واردات کالاهای چینی، محدودیت‌هایی وجود دارد که مانع از تحقق این اهداف می‌شود.»

براساس این نظرسنجی، حدود 39 درصد از شرکت‌های آلمان و اسپانیا، 27 درصد از شرکت‌های آمریکایی و بیش از 30 درصد شرکت‌های فرانسه انتظار دارند که وارد بازار چین شده و جایگاهی داشته باشند.

مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش وابستگی تجاری به پکن، برای دستیابی به یک استراتژی واحد در مورد چین تلاش می‌کنند.

در همین حال، دولت چین مدعی شده است که واشنگتن و متحدانش مقررات تجاری را به منظور پیشبرد سیاست‌های ضد چین به کار گرفته‌اند و آنها را به “قلدری اقتصادی” متهم کرده است.

«آلیانز» همچنین گفت: «روند تنوع بخشی و نه قطع وابستگی در این میان واقعی‌تر به نظر می‌رسد.»

با تمام این تفاسیر، مقامات غربی اخیراً از لفاظی «جداسازی و قطع وابستگی» به «ریسک زدایی و تنوع بخشیدن» روی آورده‌اند.

پکن تمام ادعاها را رد کرده و اعلام نموده که غرب در “ذهنیت جنگ سرد” گیر کرده است.

منبع: RT

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array