به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت (Walmart) روز جمعه اعلام کرد قصد دارد به همکاری خود با پلتفرم X (توییتر سابق) پایان دهد و دیگر آگهی‌های تبلیغاتی خود را در این شبکه اجتماعی منتشر نکند.

سخنگوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت در گفتگو با روزنامه Bloomberg اظهار کرده که “با توجه به اینکه تبلیغات دیجیتال برند ما در دیگر پلتفرم‌ها بازدهی و بازخورد بهتری دارد؛ تصمیم گرفته‌ایم فعالیتمان را در پلتفرم X به‌کلی متوقف کنیم”.

برند والمارت که بزرگترین برند فعال در حوزه فروش در کشور آمریکا به‌حساب می‌آید؛ جدیدترین نامی است که به لیست بالا بلند و طولانی برندهایی که اخیراً با X قطع همکاری کرده‌اند؛ می‌پیوندد. از این برندها می‌توان به کمپانی دیزنی، کمپانی اپل، مؤسسه IBM و کمپانی Warner Bros اشاره کرد.

اما جو بناروک، رئیس بخش عملیات‌های بیزینسی X در مصاحبه اخیر خود با CBS اعلام کرده که کمپانی والمارت در ماه اکتبر (دو ماه پیش) فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی متوقف کرده و این تصمیم هیچ ربطی به ماجراهای اخیر ندارد.

سرآغاز دومینوی سقوط پلتفرم X به لحظه‌ای بازمی‌گردد که ایلان ماسک تصمیم گرفت یک پست نژادپرستانه را در این پلتفرم منتشر کرده و از آن حمایت کند.
با اینکه ماسک بعداً بابت این پست به‌صورت عمومی عذرخواهی کرده و گفته بود “این یکی از احمقانه‌ترین کارهایی بود که تا الان کردم”؛ اما در طی نشست DealBook Summit هفته گذشته حرف‌های دیگری برای گفتن داشت!

ایلان ماسک در طی برگزاری این نشست در خطاب به همه برندهایی که نمایش تبلیغات دیجیتال خود را در پلتفرم X متوقف کرده بودند فحاشی و بددهنی کرده و گفته بود “همه شما به جهنم بروید“! عصبانیت ماسک از این تصمیم گسترده کاملاً مشهود بود و به این برندها هشدار داده بود که چنین اقداماتی ممکن است در نهایت منجر به “نابودی پلتفرم X” شود.

X

سرنوشت کمپانی X چه خواهد شد؟

طبق معمول همیشه، لیندا یاکارینو، مدیر عامل این کمپانی، با ارسال یادداشتی به کارمندان X از تصمیمات و اظهارات اخیر ایلان ماسک حمایت کرد و نوشت: “باورها و سیاست‌های کاری ما قابل قیمت‌گذاری نیستند و هرگز در معرض ریسک قرار نخواهد گرفت. ماموریت ما هرگز توسط منتقدین حاشیه‌ای که متوجه اهداف کاری ما نمی‌شوند؛ متوقف نخواهد شد”.

این “اشتباه احمقانه” ماسک ممکن است در نهایت برای او و کمپانی X بیش از 75 میلیون دلار هزینه بردار باشد. براساس گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، این هزینه هنگفت تنها نشان‌دهنده ضرر تخمین‌ زده شده تا پایان سال جاری میلادی (2023) می‌باشد.

یکی از سرمایه‌گذاران این کمپانی باور دارد رفتار و باورهای ماسک نه‌تنها تأثیر منفی و بسیار بدی بر کمپانی X گذاشته، بلکه کمپانی تسلا نیز از این جنجال‌ها بی‌نصیب نمانده است. به گفته راس گربر، او هرگز “چنین مدیرعاملی را ندیده است که برای ضربه زدن به برندهای خودش از هیچ تلاشی دریغ نکند”!

براساس گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، کمپانی Airbnb قرارداد عظیم 1 میلیون دلاری خود را با این شبکه اجتماعی لغو کرده و کمپانی نتفلیکس نیز از انتشار محتواهای تبلیغاتی خود به ارزش بیش از 3 میلیون دلار جلوگیری کرده است.
همچنین این شبکه اجتماعی ممکن است 4 میلیون دلار دیگر را هم به‌دلیل قطع همکاری کمپانی مایکروسافت از دست بدهد. کمپانی‌های Uber و کوکاکولا نیز دو مورد دیگر از برندهایی هستند که فعالیت تبلیغاتی خود را در این پلتفرم متوقف کرده‌اند.

کمپانی والمارت تاکنون هیچ واکنشی به اخبار قطع همکاری خودش با این پلتفرم نشان نداده است. اما درهرصورت، چه این تصمیم متعلق به دو ماه پیش باشد و چه الان؛ کناره‌گیری یکی از بزرگترین برندهای آمریکا از فعالیت در شبکه اجتماعی X، اثر ویرانگری بر شرایط نابسامان این کمپانی خواهد داشت.

ماسک در اواسط تابستان امسال اعلام کرده بود که “جریان نقدینگی این کمپانی هنوز در حال سپری کردن سیر منفی است” و دلیل این اتفاق نصف شدن درآمد بخش تبلیغاتی و بار بسیار سنگین وام و بدهی‌های مالی می‌باشد.

منبع: Business Insider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array