به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مشکلات اخیر چت بات ChatGPT شرکت OpenAI  باعث شد علاقه کاربران به رقیب این دستیار هوش مصنوعی یعنی جمینای گوگل، بیشتر شود. داده‌های QR Code Generator از جهشی تقریباً 60 درصدی جستجوهای کلمه جمینای (Gemini) خبر می‌دهد که دقیقاً همزمان با قطعی‌های مکرر در چت‌بات OpenAI به ثبت رسیده است. به طور متوسط، جستجو روزانه برای ” Gemini” حدود 204991 مورد است، اما در طول مدتی که ChatGPT قطع شده بود، این رقم به مرز 327058 جستجو افزایش یافت.

گزارش‌های DownDetector نشان می‌دهد که قطعی ChatGPT حدود ساعت 8 صبح (به وقت لندن) روز 4 ژوئن آغاز شده است. جالب اینجاست که در این مدت، علاوه بر افزایش جستجوهای Gemini،  عبارت «قطعی ChatGPT» نیز افزایش قابل توجهی داشته است. علاوه بر جمینای گوگل به‌عنوان محبوب‌ترین جایگزین چت‌بات OpenAI ، جستجوی دو عبارت «Microsoft Copilot» و «جایگزین ChatGPT» هم افزایش زیادی را تجربه کرده است.

آمار جستجوی ChatGPT

طبق این گزارش، جستجوهای روزانه برای عبارت «Microsoft Copilot» از میانگین ​​ 11090 مورد با حدود 50 درصد افزایش به 16677 مورد رسیده است. جستجوی عبارت «جایگزین ChatGPT» نیز در همان چند ساعت اول قطع شدن ChatGPT به 11000 مورد رسید.

شایان ذکر است که چت‌بات مشهور شرکت OpenAI  اکنون بیش از 180 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و موقعیت خود را به عنوان یک رهبر در دنیای چت‌بات‌های هوش مصنوعی مولد به خوبی محکم کرده است. جمینای گوگل در اواخر سال 2023 راه‌اندازی شد و شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت، ادعا کرد که مدل «جمینای اولترا» در زمینه وظایف متنی و چندوجهی مختلف از مدل GPT-V4 عملکرد بهتری خواهد داشت. قطع شدن ناگهانی این چت‌بات فرصتی دراختیار جمینای قرار داد تا توجه کاربرانی که به دنبال پیدا کردن گزینه‌ جایگزین بر آن بودند، به سمت سایر ابزارهای مشابه جلب شود.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array