به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت پرداخت مبتنی بر بلاکچین ریپل مجوز نظارتی اصولی را از تنظیم‌کننده مالی سنگاپور برای ارائه پرداخت‌های دارایی دیجیتال و محصولات توکن در ایالت شهر دریافت کرده است.

ریپل در بیانیه‌ای در 22 ژوئن (1 تیر) تاییدیه اداره پول سنگاپور (MAS) را تایید کرد. این تأییدیه به شرکت تابعه آن، ریپل مارکتز ایژیا پسفیک (Ripple Markets Asia Pacific)، اجازه می‌دهد تا نقدینگی درخواستی خود را افزایش دهد. ODL به مشتریان ریپل کمک می‌کند تا XRP را بدون دخالت بانک‌ها به عنوان واسطه در سراسر جهان جابه‌جا کنند.

“ما مفتخریم که تأییدیه اصولی مؤسسه پرداخت عمده را از MAS_sg دریافت کنیم که به ما اجازه می‌دهد تا محصولات و خدمات دارایی دیجیتال تنظیم‌شده را ارائه دهیم و استفاده مشتری از ODL را مقیاس‌بندی کنیم.”

— ریپل (@Ripple) 22 ژوئن 2023

این شرکت برای مجوز پرداخت نهادی تحت قانون خدمات پرداخت سنگاپور درخواست داد.

ریپل

براد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، رگولاتور سنگاپور را به دلیل رویکرد عمل‌گرایانه و نوآورانه اول در خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال ستایش کرد و افزود که این کشور دروازه‌ای برجسته برای عملیات تجاری ریپل در منطقه آسیا و اقیانوسیه فراهم خواهد کرد.

استو آلدروتی (Stu Alderoty)، مدیر ارشد حقوقی ریپل، همچنین خاطرنشان کرد که رهبری اولیه سنگاپور راه را برای تنظیم‌کننده‌های دیگری هموار می‌کند که به دنبال ایجاد یک تکسونومی (taxonomy) روشن و چارچوب مجوز هستند.

“MAS_sg چارچوبی قابل اجرا ساخته است که واقعاً حمایت از مصرف کننده، یکپارچگی بازار و نوآوری را متحد می‌کند. آن‌ها همچنین طبقه‌بندی واضحی را برای تنظیم دارایی‌های دیجیتال ترسیم کرده‌اند که این امکان را برای شرکت‌هایی مانند ریپل فراهم می‌کند که محصولات سازگار بسازند و ارائه دهند.”
— استوارت آلدروتی (@s_alderoty) 22 ژوئن 2023

آلدروتی توضیح داد که این تاییدیه پس از رسیدن به مشتری ریپل گسترش می‌یابد.

“این تاییدیه نظارتی اصولی از MAS ما را قادر می‌سازد تا از مشتریان آینده‌نگر خود که به دنبال توسعه فناوری‌های بلاکچین و کریپتو برای ایجاد یک سیستم مالی فراگیرتر و بدون مرز هستند، بهتر حمایت کنیم.”

در سال 2022، ریپل موفق شد تعداد کارمندان خود را در مقر خود در آسیا و اقیانوسیه دو برابر کند، زیرا پایگاه سنگاپور آن اکثریت تراکنش‌های ODL را که از طریق دولت شهر جریان دارد، تجربه کرد.

MAS وایت‌پیپر پرپس بوند مانی (Purpose Bound Money) خود را در 21 ژوئن منتشر کرد که استانداردهایی را برای شرکت‌های فینتک ارائه دهنده خدمات پول دیجیتال در سنگاپور پیشنهاد می‌کند:

“MAS_sg وایت پیپری منتشر کرد که پروتکل مشترکی را برای مشخص کردن شرایط استفاده از پول دیجیتال مانند CBDCها، سپرده‌های بانکی توکن‌شده و استیبل کوین‌ها در دفتر کل توزیع‌شده پیشنهاد می‌کرد.”

— MAS (@MAS_sg) 21 ژوئن 2023

در حالی که مسیر ریپل برای انطباق با سنگاپور بدون موانع قانونی پیش رفت، اما در جاهای دیگر چنین نبوده است.

تیم حقوقی ریپل از دسامبر 2020 (آذر1399) با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بسته شده است، زیرا رگولاتور از آنها به دلیل ارائه XRP که لجر را قدرت می‌دهد به عنوان یک اوراق بهادار ثبت‌نشده شکایت کرد.

به گفته گارلینگ هاوس، قرار است در ماه‌های آینده حکمی در مورد این پرونده پرمخاطب صادر شود.

در 15 ژوئن (25 خرداد)، ریپل با بانک مرکزی کلمبیا، Banco de la República، برای اجرای آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی در XRP Ledger شریک شد.

این شرکت همچنین با بانک‌های مرکزی مونته‌نگرو (Montenegro) و تایلند، علاوه بر بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی منطقه‌ای دیگر در سرتاسر جهان، همکاری کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array