به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قانونگذار کره جنوبی، کیم نام کوک (Kim Nam-kuk)، خروج خود از حزب دموکرات را به دلیل معاملات ارزی ادعایی خود در حین قانون‌گذاری در مورد دارایی‌های دیجیتال اعلام کرد. این سیاستمدار گفت که برای اثبات بی‌گناهی خود ادامه خواهد داد.

به گفته کیم، خروج او اعضای حزب را از زیر بار جنجال برداشته است. او معتقد است که این مسائل دیگر نباید در یک زمان حساس بر حزب تأثیر بگذارد. کیم هنگام خروج از حزب تاکید کرد که همچنان از جناح سیاسی حمایت خواهد کرد.

در همین حال، این سیاستمدار همچنین گفت که به عنوان یک قانون‌گذار مستقل به تلاش‌های خود برای افشای حقیقت ادامه خواهد داد. وی گفت: “من تا آخر در برابر جنایات سیاسی ناعادلانه می‌ایستم و حقیقت را فاش می‌کنم.”

کیم از رسانه‌ها به دلیل گزارش در مورد معاملات رمزارزی او انتقاد کرد و اظهار داشت که این گزارش‌ها بر اساس واقعیات نیست و متعهد شد که با آنها مقابله کند.

در 8 می (18 اردیبهشت)، این قانون‌گذار متهم شد که بیش از 4 میلیون دلار دارایی‌های رمزارزی را قبل از اینکه کشور اجرای قاعده سفر از گروه ویژه اقدام مالی را در مارس 2023 (اسفند 1401) اجرا کند، نقد کرده است. مقامات همچنان در حال بررسی این سیاستمدار به دلیل نقض ادعا هستند.

بانک مرکزی کره جنوبی به طور مداوم تلاش‌های خود را برای نظارت بر ارزهای دیجیتال در این کشور افزایش داده است. در 24 آوریل (4 اردیبهشت)، بانک کره اجازه یافت تا در مورد مشاغل مرتبط با رمزارز تحقیق کند. با این کار، بانک می‌تواند داده‌های تراکنش را از اپراتورهای رمزارزی محلی درخواست کند.

در اخبار دیگر، تحقیقات برای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای پرداخت‌های آفلاین در کره جنوبی در حال انجام است. در 15 می (25 اردیبهشت)، سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) با بانک مرکزی همکاری کرد تا تحقیقاتی در مورد قابلیت‌های آفلاین یک CBDC انجام دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array