به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قاضی ریچارد جونز در پرونده‌ای که روز 6 دسامبر به دادگاه منطقه سیاتل ارسال شد، گفت که اعتراف ژائو به یک فقره نقض قانون اسرار بانکی را پذیرفته است. بنیانگذار بایننس بیش از دو هفته پیش یعنی در تاریخ 21 نوامبر (30 آبان) در کنار توافق 4.3 میلیارد دلاری این صرافی با آژانس‌های ایالات متحده، به این جرم اعتراف کرد و در بخشی از معامله خود، پذیرفت که از سمت مدیرعاملی بایننس کناره‌گیری کرده و 150 میلیون دلار به این رگولاتورها پرداخت کند.

قرار است ژائو در دادگاه روز 23 فوریه 2024 (4 اسفند) محکوم و حکم 18 ماه زندان را دریافت کند. او در حال حاضر با یک وثیقه 175 میلیون دلاری آزاد شده است ولی دادستان‌های فدرال به وی اجازه خروج از ایالات متحده را ندادند. آنها معتقدند در صورت خارج شدن ژائو از خاک آمریکا کسی «نمی‌تواند بازگشت او را تضمین کند»، زیرا امارات متحده عربی معاهده استرداد با آمریکا ندارد و ژائو می‌تواند به طور نامحدود با ثروت خود در آنجا زندگی کند. گفتنی است که سه فرزند خردسال و شریک زندگی او در امارات زندگی می‌کنند.

این درحالی است که ژائو ضمن مخالفت با این تصمیم، گفته است مسئولیت اقدامات خود را بر عهده خواهد گرفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array