به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل درحال توسعه قابلیت جدیدی به‌نام “Simple Search” می‌باشد. هدف از توسعه این قابلیت ایجاد راهی ساده‌تر و سرراست‌تر برای تجربه جستجوی کاربران در گوگل است.

با اینکه هنوز اطلاعات زیادی از این قابلیت در دسترس نیست، انتظار می‌رود که این قابلیت به نیازهای کاربران در زمینه یافتن پاسخ‌های موردنیاز برای سؤالات اساسی و ساده رسیدگی کند.

کاربردها و نقاط ضعف قابلیت Simple Search

فعال‌سازی قابلیت “Simple Search” از طریق ضربه زدن بر روی دکمه بهینه‌شده در بخش بالایی نتایج جستجوی نسخه دسکتاپ و موبایل گوگل قابل انجام است. پس از فعال‌سازی، نتایج جستجوی معمول به مجموعه‌ای از نتایج مرتب‌تر، دقیق‌تر و ساده‌تر تبدیل خواهند شد که تنها پاسخ‌های مستقیم و مربوطه را به کاربران نمایش خواهد داد.

یکی از کاربران با انتشار پست جدیدی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که هنگام جستجو برای یافتن اطلاعات تکمیلی درباره بیماری پارکینسون، گزینه Simple Search به‌صورت آزمایشی در اختیار او قرار گرفته است.

گوگل

به گفته این کاربر، این قابلیت جدید توانایی مخفی کردن SGE (لینک‌های مرتبط با نتایج) و همچنین Snippetها را نیز دارد. Snippet در واقع باکسی است که بالاتر از رتبه یک در صفحه نتایج گوگل به کاربران نشان داده می‌شود و حاوی پاسخ مستقیم به سؤالات کاربران است. موتور جستجوی گوگل این پاسخ‌ها را به صورت هوشمند از سایت‌های مختلف برداشته و و سایت‌ها هیچ کنترلی روی آن ندارند.

البته فارغ از کاربردها و تسهیل تجربه کاربری برای افرادی که نیازمند آن هستند، نباید از محدودیت‌هایی که قابلیت Simple Search ممکن است به‌همراه خود داشته باشد نیز غافل شد.

براساس مشاهدات، قابلیت Simple Search ممکن است برای کاربرانی که نیازمند پاسخ‌های دقیق‌تر و دیدگاه‌های متفاوت‌تر برای موضوعات پیچیده‌ هستند و یا قصد جستجو و کشف اطلاعاتی تازه را دارند، بهترین راه‌حل نباشد.

طیف محدود نتایج و دیدگاه‌های محصورتر و تک‌بعدی که توسط این قابلیت به کاربران نمایش داده می‌شود ممکن است در نهایت منجر به ایجاد دیدگاهی متعصبانه و یا یک‌طرفه از یک موضوع خاص شود. همچنین قابلیت Simple Search راه‌حل مناسبی برای کاربرانی که قصد گسترش مهارت و اطلاعات خود را دارند نیز نخواهد بود.
با توجه به اینکه این قابلیت جدید گوگل قرار است طیف منتخب و محدودی از نتایج را نمایش دهد، کاربران قادر نخواهند بود که باورها و دانش قبلی خود را به چالش بکشند.

با توجه به اینکه قابلیت Simple Search همچنان درحال بهبود و پیشرفت است، باید صبر کرد و دید که عرضه و فعال‌سازی آن چه تأثیری بر رفتار و تجربه کاربری افراد در تعامل با موتور جستجوی گوگل خواهد گذاشت.
نقطه تعادل سرنوشت‌ساز میان “سادگی در استفاده” و “جامع بودن نتایج” به احتمال بسیار زیاد همچنان تمرکز اصلی کمپانی گوگل برای توسعه این قابلیت و شکل‌دهی به آینده دنیای جستجوی اینترنتی باقی خواهد ماند.

منبع: MS Power User

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array