به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا با ارائه آپدیت جدید خود ارسال محتواهای ویدیویی را برای کاربران واتساپ آسان‌تر کرده است.

از این پس برای ارسال محتواهای ویدیویی دیگر نیازی به ساختن یک کلیپ ویدیویی و یا ساختن یک استوری نیست و کاربران می‌توانند پیام‌های ویدیویی خود را تا یک دقیقه مستقیماً در صفحه چت ضبط و ارسال کنند.

این قابلیت جدید واتساپ مشابه پیام‌های ویدیویی اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام می‌باشد. عملکرد آن نیز تفاوت چندانی با تلگرام ندارد. کاربران قادرند با فشردن دکمه مخصوصی که برای پیام‌های ویدیویی در صفحه چت تعبیه شده، پیام ویدیویی خود را ضبط کرده و برای مخاطبین خود ارسال کنند.

این پیام‌های ویدیویی به‌صورت خودکار در حالت بی‌صدا پخش خواهند شد و کاربران می‌توانند با زدن یک ضربه صدای آن را فعال کنند.
مانند بسیاری دیگر از قابلیت‌های واتساپ، این قابلیت جدید نیز به‌صورت سرتاسری رمزگذاری شده (end-to-end encrypted) و بدین وسیله از داده‌های شخصی کاربران محافظت می‌کند.

به گفته کمپانی متا این قابلیت “در طی هفته‌های پیش‌رو در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت”.

واتساپ

واتساپ در برابر تلگرام و Snapchat

به احتمال بسیار زیاد این قابلیت جدید برای بسیاری از کاربران جای کاربرهای ویدیویی اپلیکیشن تلگرام و یا Snapchat را نخواهد گرفت. هرچند اپلیکیشن واتساپ هنوز در حوزه پیام‌رسانی سلطه بسیاری دارد؛ خصوصاً در زمینه تماس‌های صوتی و پیام‌های متنی.
اما با این وجود، افزوده شدن این قابلیت برای کاربرانی که از جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها برای استفاده از قابلیت‌های مختلف آنها کلافه شده‌اند، خبر خوبی است.

ابن قابلیت راه جدیدی را برای ابراز احساسات و یا خبررسانی به کاربران ارائه می‌دهد؛ احساساتی که پیام‌های متنی، استیکرها و یا پیام‌های صوتی به تمامی قادر به ابراز آنها نبوده‌اند.

این آپدیت جدید تنها مشوقی جدید برای اقدامات بعدی کمپانی مادر واتساپ، یعنی متا خواهد بود.
درحالی‌که واتساپ تا انتهای سال 2022 بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه داشته است، اپلیکیشن تلگرام با سرعت در حال اوج گرفتن است و ماهانه بیش از 700 میلیون کاربر فعال را به خود جذب کرده است. همچنین Snapchat نیز با وجود رقبای قدر دیگری هنوز در حال رشد و پیشرفت است.

قرار است سیستم‌عامل جدید کمپانی اپل یعنی iOS 17 قابلیت جدیدی به‌نام FaceTime video voicemail (پیام تصویری هنگام در دسترس نبودن مخاطب) را به کاربران آیفون معرفی کند.

با اینکه این قابلیت جدید واتساپ ممکن است در ترغیب کاربران جدید به ثبت‌نام و استفاده از این پلتفرم زیاد موفق عمل نکند، اما ممکن است طرفداران قدیمی و وفادار این اپلیکیشن را از استفاده از پلتفرم‌های رقیب منصرف کند.

واتساپ اخیراً ویژگی‌های “بی‌صدا کردن تماس شماره‌های ناشناس”، “پین کردن زمان‌دار پیام‌ها” و “قابلیت ایجاد کانال” را به خدمات خود افزوده بود.

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array