به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل که از اوایل این ماه، روش‌های جدید و متنوعی را برای تجربه هوش مصنوعی گوگل در سیستم عامل اندروید ارائه کرده است، به تازگی گفته است که امکان ویرایش پیام‌های RCS در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید را فراهم کرده است.

طبق اعلام این شرکت، با استفاده از قابلیت ویرایش پیام، کاربران گوگل مسیجز (Google Messages) بعد از ارسال پیام، تا ۱۵ دقیقه وقت دارند غلط‌های املایی پیام را ویرایش کرده و کلماتی را به آن اضافه یا از آن کم کنند. ظاهراً با لمس و نگه‌‌داشتن پیام، یک کادر متنی پیش روی کاربر باز می‌شود که امکان رفع اشتباهات تایپی و افزودن متن را در اختیار او قرار می‌دهد. گفته می‌شود اپل نیز قصد دارد از استاندارد RCS در سیستم عامل  iOS 18 پشتیبانی کند.

پیام گوگل مسیج

ویژگی‌های جدید گوگل

گوگل تایید کرده است که در آینده نزدیک، با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید اندروید، قابلیت‌های مفید دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد. هات‌اسپات فوری (Instant Hotspot) یکی از همین ویژگی‌ها است که به کاربران کروم‌بوک یا تبلت‌های اندرویدی اجازه می‌دهد دستگاه خود را تنها با یک ضربه و بدون نیاز به وارد کردن رمزعبور، به هات‌اسپات گوشی وصل کنند.

به‌علاوه، قابلیت جدیدی که به گوگل میت (Google Meet) افزوده می‌شود، امکان جابجایی بین دو دستگاه مختلف در میان تماس و جلسات آنلاین را فراهم می‌کند. برای انجام این کار کافیست روی نماد Cast ضربه بزنید تا به طور یکپارچه بین دستگاه‌های متصل خود جابه‌جا شوید.

امکان ایجاد ترکیبات جدید در Emoji Kitchen که به زودی عرضه می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد با ترکیب دو ایموجی در Gboard، یک ایموجی جدید بسازند.

گوگل با ارائه یک ویجت جدید با نام Google Home Favorites و افزودن آن به صفحه اصلی گوشی‌های اندرویدی، به کنترل بهینه خانه‌های هوشمند کمک خواهد کرد. با این قابلیت، کاربر می‌تواند قفل کردن درها، تنظیم دما یا روشنایی اتاق خود را به سهولت و تنها با یک ضربه کنترل کند. این ویژگی قابلیت اضافه شدن به  ساعت هوشمند Wear OS را نیز دارد.

منبع: blog.google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array