به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اخیراً اپلیکیشن اینستاگرام از قابلیتی بهره‌برداری کرده که امکان افزودن 5 لینک در بخش بیوگرافی را به کاربران می‌دهد. رونمایی از این قابلیت جدید اینستاگرام، باعث به خطر افتادن پلتفرم‌هایی مانند Linktree، Beacons و دیگر پلتفرم‌های تأمین کننده لینک‌های جانبی شده است.

اینستاگرام در روز سه‌شنبه اعلام کرد که کاربران این اپلیکیشن مجاز هستند تا 5 لینک به بیوگرافی خود اضافه کنند. ویژگی این لینک‌ها، هدایت فالوورها به محتواهای دیگر، از جمله برندهای تحت همکاری، وبسایت بیزینس شخصی، مسائل روز و موضوعات دلخواه و حتی پروفایل همین افراد در دیگر شبکه‌های اجتماعی است.

به گفته اینستاگرام، تولیدکنندگان محتوا در این اپلیکیشن مدت زیادی است که خواهان افزوده شدن این چنین قابلیتی هستند. این مسئله نه‌تنها بیانگر محبوبیت و درخواست شدید این ویژگی است، بلکه نشان‌دهنده ضعف اینستاگرام در تأمین به‌موقع نیازهای متغیر جامعه تولیدکنندگان محتواست؛ زیرا اینستاگرام به‌جای ایجاد و عرضه این ویژگی به کاربران، به پلتفرم‌های دیگر شانس درخشیدن و کسب درآمد را داده است.

ظهور پلتفرم‌هایی مانند Linktree و دیگر پلتفرم‌های مشابه، صرفاً به دلیل ضعف و محدودیت‌های دیگر برنامه‌هایی مانند اینستاگرام است. اینستاگرام و دیگر برنامه‌های مرتبط برای مدت زمانی طولانی‌ از ایجاد این ویژگی سرباز می‌زدند؛ زیرا نگران این بودند که کاربران و فالوورها توسط این لینک‌ها به صفحاتی در پلتفرم‌های دیگر هدایت شوند و توجه اصلی از اینستاگرام برداشته شود. این پلتفرم‌ها ترجیح می‌دادند که کاربران در فضای خود اینستاگرام و یا شبکه اختصاصی آنها محصور شوند، تا اینکه زمان اختصاص داده‌شده کاربر به آنها و میزان تعامل مفید با آنها را از دست بدهند.

البته شایان ذکر است که اینستاگرام در اتخاذ چنین تصمیمی تنها نبوده است. پلتفرم تیک‌تاک نیز لینک‌های موجود در بیوگرافی را به حساب‌کاربری‌های بیزینسی محدود کرده است. و هدایت کاربران و فالوورها به صفحات و وبسایت‌های دلخواه برای کسانی که حساب‌کاربری معمولی دارند بسیار سخت شده است.

 

اینستاگرام

 

تغییر رویه اینستاگرام 

تغییر مسیر اینستاگرام، حالا و پس از سال‌ها، برای ایجاد این قابلیت و در دسترس گذاشتن آن برای کاربران ممکن است ناشی از انتقادات وارده به محدودیت‌های اعمال شده در پلتفرم تیک‌تاک باشد.
حالا اینستاگرام از دیدگاه تازه‌ای به این موضوع نگاه می‌کند. زیرا ایجاد این ویژگی، باعث به‌‌وجود آمدن جو رقابتی در پلتفرم‌های مرتبط می‌شود و حتی شانس بازگشت کاربران به اپلیکیشن مبدأ و تهیه‌کننده آن لینک نیز بالاتر می‌رود.
اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قابلیت هیچ محدودیتی برای کاربران ندارد و “شامل همه حساب‌های کاربری، چه بیزینسی و چه تولیدکنندگان محتوا” خواهد شد.

برای استفاده از این ویژگی، کاربران از بخش تنطیمات، گزینه لینک و سپس “افزودن لینک جانبی” می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
تا این لحظه، مشکلی در افزودن لینک‌های جانبی به دیگر پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و تیک‌تاک گزارش نشده است. همچنین علاوه بر این 5 لینک جانبی، اینستاگرام بخشی مخصوص لینک پروفایل کاربران در فیسبوک را نیز اضافه کرده است. این لینک ظاهری متفاوت‌تر از دیگر لینک‌های جانبی دارد و دارای جایگاهی مجزا نیز هست.

به گفته متا، کاربران می‌توانند هر لینکی را به بخش بیوگرافی خود بیفزایند، به شرط اینکه با قوانین اپلیکیشن اینستاگرام مغایرت نداشته باشد. لینک‌های ثبت‌شده جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه آسیبی، اسکن شده و سپس در دسترس قرار خواهند گرفت. البته اینستاگرام قصد محدود کردن دسترسی و استفاده از پلتفرم‌های مانند Linktree را ندارد. شایان ذکر است که بر اساس توییت Linktree، حساب کاربری متا، خود از لینک‌های Linktree استفاده می‌کند.

درهرصورت، این لینک‌های جانبی در صفحه مرورگر مجزایی باز نمی‌شوند، بلکه به‌صورت درون‌برنامه‌ای در خود اینستاگرام باز می‌شوند. اگر قصد باز کردن لینک موردنظر در پلتفرم دلخواه خود را داشته باشید، باید از قسمت گزینه‌ها، “باز کردن در مرورگر دستگاه” را انتخاب کنید.

اخبار اضافه شدن این قابلیت به اینستاگرام، از طریق پست جدید مارک زاکربرگ در بخش کانال به کاربران اعلام شد. این پست شامل جزئیات زیادی نبود؛ فقط به این مسئله اشاره شده بود که افزودن لینک‌های جانبی به اینستاگرام، یکی از پرتکرارترین درخواست‌های اینستاگرام بوده است.

 

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array