به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ویژگی جدید بازار توکن‌های غیرمثلی NFTrade به کلکسیونرها اجازه می‌دهد آیتم‌های مورد نظر خود را در یک شبکه خریداری و بهای آن را در شبکه‌ای مجزا پرداخت کنند. طبق اطلاعیه منتشرشده روز 23 می (2 خرداد)، این ویژگی از طریق ادغام با پروتکل پیام‌رسانی بین زنجیره‌ای Rarimo ایجاد شده است.

این پروتکل پیام‌رسان دیروز در توییتر خود نوشت:

«برای خرید NFT با هر رمزارز در هر زنجیره‌ دلخواه آماده باشید! به دنبال NFT در شبکه اتریوم هستید، اما فقط آوالانچ (AVAX) در اختیار دارید؟ ادغام NFTrade با Rarimo آن را به اولین بازاری تبدیل می‌کند که از پرداخت‌های چند زنجیره‌ای با توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند.»

— Rarimo (@Rarimo_protocol)، مه 2023

خریدهای بین زنجیره‌ای در پلتفرم NFTrade بر بستر شبکه‌های اتریوم، پالیگان، آوالانچ و بی‌ان‌بی چین امکان‌پذیر است. به عنوان مثال، اگر کاربران بخواهند کالایی را در شبکه آوالانچ بخرند، می‌توانند بهای آن را با ارز هر یک از این سه شبکه دیگر پرداخت کنند. این پروتکل به طور خودکار توکن‌های خریدار در زنجیره ارسال را با توکنی که فروشنده در زنجیره دریافت تقاضا کرده است، سوآپ نموده و پس از پرداخت قیمت به فروشنده، NFT موردنظر را به خریدار تحویل می‌دهد.

NFTrade

 در این اطلاعیه آمده است که کل این فرآیند به صورت غیرمتمرکز انجام می‌شود و حضانت از سرمایه خریدار در هیچ مقطعی برعهده توسعه‌دهنده نخواهد بود.

این ویژگی با پروتکل انتقال بین زنجیره‌ای (CCTP) سیرکل نیز ادغام شده است که به خریدارانی که قیمت آیتم خریداری شده خود را با استیبل کوین یواس‌دی کوین ( USD Coin) پرداخت می‌کنند، اجازه می‌دهد توکن‌های خود را روی یک زنجیره بسوزانند و دوباره آنها را بر روی یک زنجیره دیگر ضرب کنند.

خریدهای بین زنجیره‌ای قرار است در آینده به شبکه‌های Immutable X، Skale، Palm و Moonbeam گسترش یابد. لاشا آنتادزه (Lasha Antadze)، موسس پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات Rarimo یعنی Rarify Labs گفت که این ویژگی جدید تنها یکی از گام‌های متعدد ما در جهت حل مشکلات تجربه کاربری در فضای وب 3 (Web3) است:

«قابلیت انتقال یکپارچه دارایی‌ها و هویت‌های دیجیتال در میان زنجیره‌های مختلف برای موفقیت در فضای وب 3 حیاتی است. تسویه‌حساب‌ خریدهای NFT بخش مهمی از این امر می‌باشد که آنها نیز تازه در ابتدای راه خود هستند.»

رقابت بین بازارهای مختلف توکن‌های غیرمثلی (NFT) همچنان داغ است، زیرا آنها سعی می‌کنند با ارائه ویژگی‌های جدید، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند. برای مثال، LooksRare نسخه جدیدی را با کارمزد کمتر در تاریخ 7 آوریل (18 فروردین) منتشر کرد و Blur به‌تازگی خدمات وام دائمی با وثیقه NFT را ارائه کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array