به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ایلان ماسک در تلاش است تا قابلیت‌های ویدیویی جدیدی از جمله خرید آنلاین و استریم بازی‌های ویدیویی را به شبکه اجتماعی X اضافه کند.
افزوده شدن تدریجی امکانات بیشتری از جمله این دو قابلیت جدید، بخشی از تلاش‌های ماسک برای تبدیل کردن X به یک سوپراپلیکیشن یا “اپلیکیشن همه‌چیز” می‌باشد.

کمپانی توییتر سابق درحال حاضر درحال آزمایش کردن قابلیت ابتدایی و ساده استریم بازی‌های ویدیویی مشابه عملکرد اولیه پلتفرم استریم Twitch می‌باشد. این قابلیت فعلاً در دسترس کاربران اشتراکی X Premium قرار گرفته است.

ایلان ماسک
ماسک در حال استریم بازی Diablo IV

ایلان ماسک در اواخر روز یکشنبه با استریم 54 دقیقه‌ای بازی ویدیویی Diablo IV این قابلیت جدید را به رخ کاربران کشید. این استریم توسط یک اکانت ناشناس به آدرس @cyb3rgam3r420 در محیط X منتشر شده بود. ماسک مدتی بعد با پاسخ دادن به این ویدیوی پست شده، اخبار مربوط به توسعه قابلیت استریم بازی‌های ویدیویی را تأیید کرد و گفت این قابلیت فعلاً در مراحل آزمایشی قرار دارد.

قابلیت استریم

یکی از مهندسین کمپانی X به‌نام مارک کالمن نیز کمی بعد با انتشار یک ویدیوی آموزشی به مشترکین سرویس X Premium توضیح داد که چگونه می‌توانند این قابلیت را از بخش تنظیمات حساب کاربری خود فعال‌سازی کنند.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که قابلیت استریم بازی‌های ویدیویی چه جایگاهی در پلتفرم X داشته باشد. به‌نظر می‌رسد که امکان به‌اشتراک‌گذاری کامنت بینندگان در این بخش فعال باشد، اما هنوز هم جای خالی بسیاری از قابلیت‌های کاربردی و مهم دیگر پلتفرم‌های استریم در X احساس می‌شود.

پاریس هیلتون

افزوده شدن قابلیت خرید آنلاین به X

اما در هر صورت، کمپانی X Corp و ایلان ماسک از هیچ تلاشی برای جذب مخاطبین قشرهای مختلف، از گیمرها گرفته تا عاشقان خرید اینترنتی، دریغ نخواهند کرد!
در اخبار جداگانه اعلام شد که این کمپانی قصد دارد با ایجاد رابطه همکاری با ستاره معروف، پاریس هیلتون، قابلیت‌های خرید آنلاین در X را به‌صورت آزمایشی آغاز کند. براساس گزارش رسانه Variety، در قرارداد اختصاصی پاریس هیلتون با این کمپانی قید شده که “پاریس مقید است سالانه 4 محتوای ویدیویی اورجینال و اختصاصی به‌منظور تبلیغ کردن قابلیت خرید آنلاین در X تولید و منتشر کند”.

مدیرعامل X، لیندا یاکارینو با پست کردن یک ویدیویی اختصاصی از پاریس هیلتون ورود او را به خانواده X Corp تبریک گفت و این همکاری را به کاربران اطلاع‌رسانی کرد.

زیرساخت‌های نامناسب X و عدم توانایی مدیریت ترافیک کاربری

هنوز مشخص نیست که زیرساخت‌های شبکه اجتماعی X تا چه حد پذیرای موج خریدهای آنلاین از سوی کاربران باشد. این کمپانی که سال گذشته بخش انبوهی از مهندسین خود را در تعدیل نیروهای مکرر از کار بی‌کار کرد، درگیری بسیاری با مدیریت کردن پخش زنده ویدیویی و استریم ویدیو داشته است. خصوصاً در مورد اکانت‌های پرطرفدار و جنجالی مثل خودِ ایلان ماسک، رسیدگی به موج عظیم کاربران کار بسیار سختی برای کارکنان نسبتاً کم توییتر سابق می‌باشد.

تا این لحظه چندین بار اتفاق‌های مشابهی در زمان استریم ویدیو یا پخش زنده ویدیویی برای ایلان ماسک و یا دیگر اکانت‌های پرمخاطب افتاده است. در ماه می، فرماندار ایالت فلوریدا قصد داشت در بخش Spaces کاندیدای ریاست‌جمهوری شدن خودش در کنار ماسک را به کاربران اعلام کند، اما استریم X به‌طور مکرر دچار قطعی و مشکل شده بود.

و یا در موردی اخیر، ایلان ماسک هفته گذشته در هنگام سفر به مرز مکزیک و آمریکا، این لحظات را به‌صورت ویدیوی لایو با کاربران به‌اشتراک گذاشته بود، اما پس از تنها 4 دقیقه این ویدیو به‌صورت ناگهانی قطع شد.
درنهایت ماسک توانست مجدداً ارتباط را برقرار کرده و پخش زنده ویدیویی را از سر بگیرد؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن هستند که در همین بازه زمانی کوتاه مالک X به ارسال ایمیلی با مضمون “لطفاً این مشکل رو زودتر حل کنین!” به همه کارکنان خود متوسل شده بود!

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array