به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی واتساپ از قابلیت جدیدی رونمایی کرده است که کاربران می‌توانند به کمک آن به‌صورت همزمان و 32 نفره مکالمه صوتی داشته باشند. لازم به ذکر است که براساس گفته‌های خود این کمپانی، این قابلیت جدید با قابلیت “تماس صوتی گروهی” کاملاً متفاوت است.”

وبسایت خبری WAbetainfo که جدیدترین آپدیت‌های مربوط به اپلیکیشن واتساپ را پوشش می‌دهد؛ مدتی پیش متوجه توسعه این قابلیت در واتساپ شده بود.

براساس گزارشات این وبسایت خبری، قابلیت “Voice Chats” هم‌اکنون در مراحل آزمایشی قرار دارد. واتساپ امیدوار است با معرفی و عرضه این قابلیت، راه ارتباطی جدیدی را بر اساس مکالمه/ارتباط صوتی به کاربران خود ارائه دهد.

هنوز توضیحات جامع بیشتری درباره نحوه عملکرد دقیق این قابلیت در دسترس نمی‌باشد؛ اما با توجه به اینکه آپدیت مربوط به نسخه 2.23.16.19 ورژن اندروید این اپلیکیشن به‌تازگی در دستری تعدادی از کاربران بتا قرار گرفته، می‌توان درباره سازوکار قابلیت “Voice Chats” اطلاعات بیشتری کسب کرد.

واتساپ

تفاوت مکالمه صوتی و تماس صوتی در واتساپ

با اینکه قابلیت مکالمه صوتی گروهی (Group Voice Chats) با قابلیت تماس صوتی (Group Voice Calls) شباهت بسیاری دارد، اصلی‌ترین تفاوت این دو این است:
در تماس صوتی (تکی یا گروهی)، گوشی هر یک از مخاطبین به نشانه برقراری تماس زنگ می‌خورد و کاربران موظف هستند پاسخگوی آن تماس برای برقراری ارتباط باشند.
اما در مکالمه صوتی، گوشی کاربران برخلاف تماس صوتی زنگ نمی‌خورد و واتساپ با ارسال یک نوتیفیکیشن به آنها اطلاع می‌دهد که یک مکالمه صوتی گروهی در جریان است و کاربران می‌توانند در صورت تمایل به آن بپیوندند.

با نصب نسخه بتای 2.23.16.19، در گروه‌ها (البته اگر تنظیمات آن در گروه فعال شده باشد) آیکون جدیدی با ظاهر موج نمایان می‌شود که کاربران می‌توانند به کمک آن به مکالمه صوتی گروهی بپردازند.

بعد از ضربه زدن روی این آیکون جدید، صفحه جدید مختص به مکالمه صوتی گروهی باز شده و هریک از اعضای گروه (تا سقف 32 نفر) که تمایل داشته باشد می‌تواند در زمان دلخواه به این مکالمه بپیوندد.
اگر صفحه مربوط به مکالمه صوتی گروهی خالی بماند و هیچ‌یک از کاربران در آن حاضر نباشد؛ این صفحه به‌صورت اتوماتیک و پس از 60 دقیقه بسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که دسترسی به این قابلیت برای همه گروه‌های واتساپی امکان‌پذیر نخواهد بود. احتمالاً واتساپ این ویژگی را در اختیار گروه‌هایی بگذارد که بیش از 32 نفر عضو دارند.

مهم‌ترین نکته‌ مربوط به این آپدیت جدید این است که کاربران را از پاسخ دادن اجباری به “تماس‌های صوتی گروهی” بی‌نیاز کرده و به آنها حق انتخاب پیوستن به “مکالمه صوتی گروهی” را می‌دهد.

مثل همیشه، واتساپ ابتدا قابلیت‌های جدید خود را در اپلیکیشن نسخه اندروید آزمایش کرده و سپس آن را در اختیار کاربران iOS قرار می‌دهد.

منبع: 9to5mac

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array