به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گفته شده است که پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال بیت رکس (Bittrex) پس از دستور قاضی در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه دلاور، امکان برداشت وجوه مشتریان را از سر گرفته است. هرچند، این تصمیم مسئله تبعیت از ادعاهای دولت ایالات متحده که منجر به مخالفت با طرح آن شده بود را حل نمی‌کند.

در حکم صادره روز 13 ژوئن (23 خرداد) قاضی برندان شانون (Brendan Shannon) آمده است: «ایرادات احتمالی طرح پیشنهادی صرافی برای بازپرداخت وجوه حذف، حل و فصل یا رد شده است». در این حکم تصریح شده است که به هیچ عنوان طلبکاران اولویت‌بندی نشده و ایالات متحده بازپس‌گیری دارایی‌های مشتریان در صورت عدم پرداخت کامل آن منع نمی‌شود. بزرگترین طلبکار بیت رکس (Bittrex)، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) است که مطالبات آن به حدود 24 میلیون دلار می‌رسد.

بیت رکس

دیوید ماریا (David Maria)، مشاور عمومی بیت رکس (Bittrex) به کوین تلگراف گفته است:

«خوشحالیم که دادگاه به مشتریان ما اجازه می‌دهد به حساب‌هایشان دسترسی داشته باشند و دارایی‌های باقی‌مانده خود را برداشت کنند. امیدواریم که مشتریان ما از این فرصت کمال استفاده را ببرند. هدف ما همیشه این بوده است که تمام مشتریان خود را در طول این فرآیند همراهی کنیم.»

پیش از این، صرافی مستقر در سیاتل بیت رکس (Bittrex) اعلام کرده بود که قصد دارد عملیات خود در ایالات متحده را تا پایان آوریل متوقف کند. در ماه می، پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از این صرافی به دلیل معاملات اوراق بهادار ثبت نشده،  شرکت به اجبار اعلام ورشکستگی نمود.

همه این رویدادها پس از آن اتفاق افتاد که دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) و شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه‌داری (FinCEN) به ترتیب جریمه‌هایی معادل 24 و 29 میلیون دلار برای نقض تحریم‌های اعمال شده علیه کشورهای کریمه کونگو، کوبا، ایران، سودان و سوریه درنظر گرفتند. این صرافی، اعتباری به ارزش 5 میلیون دلار از FinCEN و 24 میلیون دلار از OFAC در آن زمان دریافت کرد.

قبلاً وزارت دادگستری ایالات متحده به تبعیت ادعهای دولت، با طرح بیت رکس (Bittrex) برای بازپرداخت وجوه مشتریان مخالفت کرده بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array