به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن پیام‌رسان امن سیگنال قصد دارد قابلیت ایجاد یوزرنیم را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

پیام‌رسان سیگنال یک روند آزمایشی عمومی را آغاز کرده که کاربران می‌توانند به وسیله آن یوزرنیم‌های اختصاصی خود را ایجاد کرده و از به‌اشتراک گذاشتن ناخواسته شماره موبایل خود با دیگران جلوگیری کنند.

آغاز این روند آزمایشی با انتشار پست جدیدی در انجمن Signal توسط معاون بخش مهندسی این اپلیکیشن به کاربران اطلاع‌رسانی شده بود. جیم اولیری، به این قابلیت به‌عنوان نسخه “Pre-Beta” یاد کرده است و تأکید کرده که این نسخه عاری از مشکلات رایجی مانند ایرادات عملیاتی نخواهد بود.

به گفته رئیس اپلیکیشن پیام‌رسان امن و رمزگذاری‌شده سیگنال، مردیث ویتکر، این پلتفرم قصد دارد این قابلیت را در اوایل سال 2024 به‌صورت عمومی به کاربران عرضه کند.

پشتیبانی از قابلیت ایجاد یوزرنیم اختصاصی کاربران، اهمیت ویژه‌ای برای این سرویس پیام‌رسانی دارد. خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه سیگنال همیشه ادعای ارائه “مسیری امن و خصوصی برای برقراری مکالمات” به کاربران را داشته است.
با اینکه راه‌اندازی حساب کاربری سیگنال باز هم وابسته به وارد کردن شماره موبایل اشخاص خواهد بود، اما ایجاد یوزرنیم و عدم به‌اشتراک‌گذاری اجباری شماره موبایل، به معنای امنیت و اطمینان‌‌خاطر بیشتر برای کاربران است.

سیگنال

اهمیت ایجاد یوزرنیم کاربری در سیگنال

با توجه به اسکرین‌شات منتشر شده از این قابلیت آزمایشی جدید سیگنال در پلتفرم X، کاربران قادر خواهند بود یوزرنیم شخصی خود را به کمک یک لینک و یا QRکد اختصاصی با دیگران به‌اشتراک بگذارند.
پس از ایجاد یوزرنیم اختصاصی، کاربران می‌توانند از بخش تنظیمات روش برقراری ارتباط اصلی خود را به‌جای شماره موبایل، روی یوزرنیم تنظیم کرده و از افشا شدن شماره شخصی خود در سیگنال جلوگیری کنند.

پیام‌رسان سیگنال مدت زیادی است که بر روی توسعه این قابلیت تمرکز کرده است. براساس برخی یادداشت‌های محرمانه، به‌نظر می‌رسد اولین اقدامات پشتیبانی این اپلیکیشن از ایجاد یوزرنیم به سال 2019 بازمی‌گردد!
همچنین شایعاتی به گوش می‌رسد که اپلیکیشن رقیب، یعنی واتساپ نیز در مسیر توسعه قابلیت مشابهی قرار دارد، اما با توجه به اینکه متا مالک پیام‌رسان واتساپ است؛ اطلاعات زیادی از این پروژه احتمالی به بیرون درز نکرده است.

شایان ذکر است که حدود یک ماه پیش، اخباری مبنی بر متصل شدن سه اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ، سیگنال و تلگرام به یکدیگر منتشر شده بود. هدف از ایجاد این اتصال و یکپارچه کردن خدمات، پیروی از قوانین جدید تصویب‌شده توسط اتحادیه اروپا می‌باشد. قانون DMA (قانون بازارهای دیجیتال – Digital Markets Act) شبکه‌های اجتماعی را موظف می‌کند که با یکدیگر “تطبیق” داشته باشند و رابطه‌ای “مشارکت‌پذیر” برقرار کنند. در نتیجه، متا قصد توسعه دادن قابلیتی را دارد که کاربران واتساپ بتوانند از طریق آن با کاربران دیگر پلتفرم‌های پیام‌‌رسان نیز ارتباط داشته باشند. پیش‌بینی می‌شوند اعمال این تغییرات در اوایل سال 2024 اتفاق بیفتد.

البته با اینکه ایجاد یوزرنیم‌های اختصاصی تأثیر مهمی در افزایش امنیت کاربران خواهد داشت؛ اما ممکن است به‌صورت موازی ریسک‌ها و خطرات احتمالی خاص خودش، مانند جعل هویت را نیز داشته باشد.

براساس پست اختصاصی سیگنال درمورد این قابلیت جدید، امکان ابراز تمایل برای شرکت در روند آزمایشی آن برای کاربران اندروید، iOS و دسکتاپ فراهم شده است.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array