به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مایکروسافت از اضافه شدن ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در ابزارهای گرافیکی ویندوز خبر داد. طبق تغییرات جدید، مایکروسافت پِینت (Paint) و مایکروسافت فوتوز (Photos) ویژگی‌های جدیدی به نام Cocreator و Restyle Image دریافت می‌کنند که از قابلیت‌های تازه در زمینه تولید و ویرایش تصویر با استفاده از هوش مصنوعی برخوردار هستند. ویژگی Cocreator با استفاده از «الگوریتم‌های مبتنی بر انتشار»، می‌تواند تصاویر را بر اساس پیام‌های متنی تولید کند.

این شرکت مدتی است که تولید تصویر با استفاده از هوش مصنوعی را در برنامه Paint آزمایش می‌کند و نسخه‌های اولیه Cocreator از پاییز در دسترس توسعه‌دهندگان وگروه‌های منتخب قرار گرفته است. اما با معرفی رایانه‌های شخصی کوپایلت پلاس (+CoPilot)، این ویژگی اکنون به طور رسمی معرفی شده است.

هوش مصنوعی در مایکروسافت Paint

ترکیب هوش مصنوعی و نقاشی

در جریان رویداد Surface، مایکروسافت نشان داد که چگونه Cocreator برای ایجاد یک تصویر، نقاشی‌ها را با پیام‌های متنی ترکیب می‌کند. درواقع، ویژگی Cocreator می‌تواند مانند سایر ابزار‌های ساخت تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی، با کمک زبان طبیعی تصویر خلق کند با این تفاوت که افراد می‌توانند طرح‌های خود را با دستورات متنی ادغام نمایند. افزون بر این، این ویژگی‌ها رندرینگ دقیق‌تری نیز در مقایسه با DALL-E و سایر ابزارهای تولید تصویر از متن فراهم می‌کنند.

به علاوه، قابلیت «creativity slider» به کاربران اجازه می‌دهد مشخص کنند هوش مصنوعی چه میزان از خلاقیت را در مقایسه با هنر اصلی آنها در دست بگیرد. همانطور که مایکروسافت گفته است، ترکیبی از اعلان‌های متنی و کاربرد قلموها، امکان ویرایش‌ سریع‌تر تصاویر را فراهم کرده است.

به علاوه، با استفاده از قابلیت Restyle Image می‌توان سبک‌های هنری مختلف مثل سایبرپانک را روی عکس‌ها اعمال نمود. این قابلیت می‌تواند تصاویر جدیدی را نیز براساس سبک انتخاب شده توسط کاربر اجاد نماید.

منبع: au.news.yahoo

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array