به گزارش ایران دکونومی، «مهدی باقری»، عضو کارگروه فیلترینگ همچنان ادعا کرده که آن‌ها علاقه‌مند به محدودیت و مسدودسازی نیستند.

باقری در گفتگو با مهر گفته است که بررسی موضوع فیلترینگ، باید از دبیرخانه کارگروه یا دادستانی کل پیگیری شود. وی افزود: «بر اساس دستور جلسه موضوع و مستندات ارائه می‌شود و اعضا در جریان قرار می‌گیرند و رأی می‌دهند. در حال حاضر برای این درخواست وزیر مبنی بر اینکه در برخی سرویس‌ها امکاناتی به وجود آمده که نگرانی‌هایی که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داشت برطرف شده، هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده است.»

بازنگری فیلترینگ

وی همچنین توضیح می‌دهد که اصل عقیده او و دیگر اعضای کمیسیون به سمت راهگشا بودن است و آن‌ها علاقه‌ای به محدودیت و مسدودسازی ندارند.

او افزود: «قطعاً وقتی آقای وزیر نظر کارشناسی این چنینی دارند ما هم علاقه‌مند هستیم که همراهی کنیم، اما فلسفه اینکه اعضای متعددی از جاهای مختلف در جلسه حضور دارند این است که دیدگاه‌های مختلف و نظرات کارشناسی مختلف آنجا مطرح شود وگرنه نیازی به جلسه نبود و همان نظر آقای وزیر یا وزارت ارتباطات مطرح می‌شد.»

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، تیرماه امسال اعلام کرده بود که کارگروه فیلترینگ با رفع فیلتر گوگل موافقت نکرده است، با این حال عدم برگزاری جلسه برای بررسی درخواست‌های وزیر مطرح شده است.

زارع‌پور، در یکسال گذشته، در جلسات هیئت دولت بارها وعده بازنگری فیلترینگ را داده بود و به این اشاره کرده بود که محدودیت‌های قدیمی نیاز به بازنگری دارند. رئیس جمهور نیز در حکم دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی، به لزوم بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی اشاره کرده بود.

با اینهمه هنوز اقدام درخور توجهی در خصوص این صحبت‌ها از سمت دولت صورت نگرفته است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array