به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل تصمیم گرفته تا فید Discover را به‌صورت آزمایشی به صفحه اصلی موتور جستجوی خود اضافه کند. این فید نمایش‌دهنده تیتر اخبار مهم روز، پیش‌بینی آب‌وهوا، ارزش سهام مختلف و نتایج مسابقات ورزشی است.
محتویات فید Discover درست زیر باکس Google Search قرار خواهد گرفت.

گوگل

براساس شایعات اخیر، این غول تکنولوژی برنامه دارد تا با توسعه آزمایشی این قابلیت در نسخه دسکتاپ موتور جستجوی گوگل، محتواهای پیشنهادی روزانه‌ای را در کنار باکس مربوط به جستجو در سطح اینترنت به کاربران نمایش دهد.

در اسکرین‌شات بالا، نمایی از آپدیت جدید فید Discover نمایش داده شده است. همانطور که می‌بینیم، در این فید تیتر اخبار، آب‌وهوای روزانه، نتیجه مهم‌ترین رویدادهای ورزشی و اخبار مربوط به بورس و سهام سه کمپانی درج شده است.
کمپانی گوگل در سال 2018 فید Discover را به گوشی‌های هوشمند فعال در ایالات متحده افزوده بود.

موتور جستجوی گوگل

آیا فید Discover در جلب توجه کاربران موفق خواهد بود؟

سخنگوی رسمی کمپانی گوگل، لارا لِوین در مصاحبه با رسانه The Verge این اخبار را تأیید کرد و گفت که این روند آزمایشی فعلاً در کشور هند درحال عملی شدن است. هرگونه تغییری، حتی کوچک‌ترین آنها در موتور جستجوی گوگل به‌عنوان پراستفاده‌ترین وبسایت جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

البته که کمپانی گوگل در گذشته هم آزمایشاتی را در صفحه اصلی موتور جستجوی خود انجام داده است. وبسایت 9to5Google گزارش کرده بود که در سال گذشته، ردیفی از کارت‌های ویجت‌مانند به صفحه اصلی این موتور جستجو افزوده شده بودند که نمایانگر موضوعاتی مانند اخبار، سهام و آب‌وهوا بودند. با این وجود، هنوز هم مشخص نشده که این قابلیت تا چه میزان توسعه یافته بود و در دسترس چه حجمی از کاربران قرار گرفته بوده است.

با توجه به گزارش وبسایت MSPowerUser، رابط کاربری این فید آزمایشی گوگل شباهت ظاهری بسیاری به همین قابلیت در موتور جستجوی Bing کمپانی مایکروسافت دارد. این فید هم قاعدتاً شامل اطلاعات مهمی از جمله اخبار و دیگر محتواهای موردنیاز کاربران می‌باشد.

نکته مهم اینجاست که با توجه به امکان جستجوی مستقیم در گوگل از طریق باکس آدرس مرورگرهای مختلف، کاربران دیگر مانند گذشته نیازی به مراجعه به صفحه اصلی و دستکتاپ گوگل ندارند.
اما در هرصورت باید صبر کرد و دید که نتیجه روند آزمایشی فید Discover در هند چگونه پیش می‌رود و آیا گوگل برنامه‌ای برای عرضه سراسری این قابلیت به همه کاربران دارد یا خیر.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array